پیشرفت

پیشرفت کشور در گرو توسعه گردشگری است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: شرط توسعە‌یافتگی و پیشرفت هر شهر در داخل و خارج کشور در گرو پیشرفت بخش گردشگری آن شهر است.

علی اصغر مونسان امروز (۱٤تیر) در آیین افتتاحیە مجتمع تفریحی، گردشگری سپهر تابناک غرب اظهار کرد: توجە بە بخش‌های اقامتی و امکانات گردشگری موجب شدە است کردستان بە یک مسیر و کریدور گردشگری تبدیل شود.

وی عنوان کرد: توجە بە حوزە گردشگری سبب معرفی کردستان بە عنوان منطقە گردشگری در کشور شدە است.

مونسان شرط توسعە‌یافتگی و پیشرفت هر شهر در داخل و خارج کشور را در گرو پیشرفت بخش گردشگری آن شهر دانست و افزود: در حال حاضر ۷٨ پروژه گردشگری با اعتباری بالغ بر یک هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان در حال احداث است.

وی اضافە کرد: استان کردستان استانی با طبیعت و ظرفیت‌های گردشگری بی‌نظیر است کە باید بە قطب گردشگری و طبیعت‌گردی در کشور تبدیل شود.

مونسان با اشارە بە بزرگترین مجتمع تفریحی گردشگری سپهر تابناک غرب در شهرستان دیواندرە یادآور شد: این مجتمع بزرگترین مجتمع تفریحی گردشگری غرب کشور است کە موجب جذب گردشگران بسیاری بە این منطقە خواهد شد.

وی افزود: با احداث پروژەهای اقامتگاهی در حال اجرا در استان کردستان شاهد افزودن ۲ هزار و ٥۰۰ تخت بە مجموعە ٤ هزار تختی اقامتگاە‌ها در استان خواهیم بود کە نوید بخش خوبی برای گردشگری استان است.

ثبت جهانی اورامان در هفتە آیندە

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این مراسم گفت: این پروژە در زمینی بە مساحت شش هکتار با ۱۹هزار و ۲٤۳ متر مربع زیربنا احداث شدە است.

یعقوب گویلیان اظهار کرد: این پروژە یکی از مهم‌ترین پروژەهای غرب کشور است کە باعث تنوع بخشیدن بە حوزە گردشگری استان است و از این دست پروژەها در استان بسیار کم است.

گویلیان تصریح کرد: این پروژە بزرگ شامل بخش‌های مختلفی از جملە پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظورە، جایگاە پمپ بنزین، پارکینگ و هتل است.

وی ادامە داد: این پروژە با قرار گرفتن در مسیر آثار باستانی کرفتو، منطقە آزاد بانە می‌تواند خدمات گردشگری بسیاری را بە گردشگران داخل و خارج از استان ارائە دهد.

گویلیان در پایان یادآور شد: امیدواریم تا پایان ماە جاری شاهد ثبت جهانی اورامان باشیم.

وی عنوان کرد: برای این پروژە ۳٨ میلیارد تومان از صندوق توسعە ملی اختصاص دادە شدە است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *