یونسکو

کاروانسراهای “تاج‌آباد” و “فرسفج” در انتظار ارزیابان یونسکو

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه منتظر حضور ارزیابان یونسکو برای بازدید از دو کاروانسرای “تاج‌آباد” و “فرسفج” هستیم، گفت: ارزیابان یونسکو برای ارزیابی این دو کاروانسرا و قرار گرفتن آنها در فهرست آثار جهانی به زودی به همدان سفر خواهند کرد.

علی مالمیر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این بازدید در هفته‌های پیش‌رو انجام شود، اظهار کرد: هفته قبل کارشناس ذی‌ربط معاونت وزارت میراث فرهنگی آخرین بازدید را از این کاروانسراها داشت.

وی تصریح کرد: در این بازدید که پیش از ورود ارزیاب یونسکو انجام شد به موارد جزئی اشاره و هماهنگی‌ها انجام شد، همچنین مواردی مانند ساماندهی اطراف کاروانسرای تاج‌آباد در ضوابطی که پیش‌بینی کردیم لحاظ شده است.

این مقام مسئول درباره چیدمان داخل سایت موزه میدان مرکزی همدان نیز گفت: پس از اتمام ساختمان، چیدمان داخل بر اساس طرح محتوایی توسط میراث فرهنگی انجام می‌شود.

مالمیر افزود: پس از اتمام ساختمان موزه، میراث فرهنگی دو کار باید انجام دهد که یکی آماده کردن طرح محتوایی است و شامل چیدمان، چگونگی و ساماندهی ویترین‌ها است و دیگری مرمت اشیاء است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد: مرمت اشیاء انجام شده و طرح محتوایی هم در دستور کار است و تا اتمام ساختمان موزه انجام می‌شود و به عبارتی پس از تأمین اعتبار به دو تا سه ماه زمان نیاز دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *