ارمنستان

افزایش چشمگیر متقاضیان سفر به ارمنستان در مشهد

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی از افزایش چشمگیر متقاضیان سفر به ارمنستان در مشهد خبر داد.

مجید فرقانی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقبال مردم مشهد در سفر به ارمنستان اظهار کرد: از مشهد پرواز مستقیم به ارمنستان نداریم و کسانی که متقاضی سفر به این کشور هستند ابتدا به تهران رفته و سپس به ارمنستان سفر می‌کنند. البته مدتی است که با وجود اقبال مردم ایران در سفر به ارمنستان، این کشور در راستای منافع خود، حداقل اقامت تورهای گردشگری از سمت ایران را ۱۰ روز تعیین کرده که با شرایط کنونی هزینه‌ تورهای ارمنستان افزایش پیدا می‌کند و روی شهرهایی همانند مشهد در کاهش متقاضی می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به هزینه یک تور مسافرتی به ارمنستان خاطرنشان کرد: هزینه یک تور مسافرتی از مشهد به ارمنستان از ۸ میلیون تومان آغاز و تا ۲۰ میلیون تومان ادامه دارد. تقاضای سفر شهروندان مشهدی به ارمنستان به دلیل واکسن کرونا افزایش پیدا کرده است. وزارت میراث تبلیغ تور واکسن را ممنوع کرده، اما در این روزها مشخص است که تورهای ارمنستان برای تزریق واکسن انجام می‌شود و تبلیغات این تورها نیز توسط مردم انجام شده و از آن آگاهی پیدا می‌کنند. همچنین پیش از ارمنستان کشور امارت نیز واکسیناسیون کرونا را برای گردشگران انجام می‌داد که در حال حاضر منتفی شده است.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی تاکید کرد: در تورها اسمی از واکسن برده نمی‌شود و در قالب یک تور مسافرتی به ارمنستان سفر می‌کنند. به صورت قانونی نیز هیچ اهرمی برای برخورد با این تورها وجود ندارد. مردم به سفر می‌روند و در کنار آن نیز واکسن خود را تزریق می‌کنند، مگر اینکه یک تور مسافرتی صرفا با نام واکسن کرونا تبلیغات انجام دهد که وزارت میراث فرهنگی با آن برخورد خواهد کرد.

وی افزود: در حال حاضر مردم صرفا برای تزریق واکسن به ارمنستان سفر می‌کنند و نسبت به دوره‌های مشابه سال‌های گذشته متقاضیان سفر به ارمنستان افزایش چشمگیری داشته است. به عنوان مثال در سال ۹۸ که با اپیدمی کرونا مواجه نبودیم، متقاضیان سفر به ارمنستان نسبت به وضعیت کنونی بسیار کمتر بوده است. البته آن موقع مسیرهای گردشگری دیگری مانند ترکیه باز بود و در انتخاب مسیرها تنوع وجود داشت، اما در حال حاضر تنوعی برای گردشگران داخلی وجود ندارد و ورود به ترکیه به شدت سخت شده، اما کشور ارمنستان چنین شرایطی ندارد و با وجود انجام عملیات واکسیناسیون رایگان، مردم ایران این کشور را برای سفر و گردش انتخاب می‌کنند.

فرقانی در واکنش به اظهار نظر برخی از مسئولان وزارت بهداشت که در ارمنستان واکسن تاریخ مصرف گذشته به مردم ایران تزریق می‌شود، عنوان کرد: اینکه می‌گویند کشور ارمنستان از واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته استفاده می‌کند صحت ندارد. این کشور تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی عملیات واکسیناسیون را انجام می‌دهد و نظارت‌های شدیدی نیز روی این کار وجود دارد.

وی گفت: از سوی دیگر عملیات واکسیناسیون در ایران به کندی انجام می‌شود و مرم به دنبال حفظ امنیت و سلامتی خود هستند و به همین دلیل برای تزریق واکسن به کشورهای دیگر رو می‌آورند.

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر و خدمات مسافرتی خراسان رضوی افزود: وزارت بهداشت ظرفیت ۴۰ درصدی برای پروازها تحمیل کرده است. آیا یک پرواز که یک تا دو ساعت زمان می‌برد، شیوع کرونا در آن خطرناک‌تر است یا تجمع در صف‌های طولانی خرید یک کالا؟

فرقانی در خصوص وضعیت دفاتر خدمات مسافرتی مشهد تصریح کرد: متاسفانه هنوز شرایط دفاتر خدمات مسافرتی بهتر نشده و شاید وضعیت آنان بدتر شود. سیاست نادرستی است که تنها سفر را عامل انتشار ویروس کرونا بدانیم. عامل انتشار ویروس مسائل دیگری هم می‌تواند باشد. در سفرها می‌توان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد و مقاصد مختلف داخلی و خارجی نیز ملزم به رعایت پروتکل‌ها هستند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *