خوشنویسی

رویداد “خوشنویسی در آیینه گردشگری” برگزار شد

سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه‌ همدان از برگزاری رویداد فرهنگی هنری “خوشنویسی در آیینه گردشگری” در همدان خبر داد.

خسرو نجومی در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: این برنامه در راستای معرفی هنر خوشنویسی و جاذبه‌های گردشگری همدان با همکاری شرکت سیاحتی علیصدر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های هنری و گردشگری در یک سال‌ونیم گذشته آسیب فراوانی دیده‌اند، اظهار کرد: در انجمن خوشنویسان تصمیم برگزاری برنامه‌ای در فضای باز گرفتیم که کم‌کاری‌های این مدت جبران شود و در این راستا با شرکت سیاحتی علیصدر همکاری کردیم و دو رویداد در غار علیصدر و تپه عباس آباد برگزار شد.

نجومی تصریح کرد: برنامه‌ای که در غار علیصدر برگزار شد با حضور اساتید و مدرسان انجمن خوشنویسان بود و برنامه تپه عباس آباد در فضای باز و با حضور ۴۰ تا ۵۰ خوشنویس انجام و اشعاری با موضوع طبیعت و آیات قرآن نگارش شد.

این هنرمند درباره اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی، هنری گفت: هدف اول معرفی هنرمندان خوشویس و هنر خوشنویسی به عموم مردم بود به‌ طوری که این هنر را به بطن جامعه بردیم تا هنرمان دیده شود.

وی ادامه داد: هدف بعدی در راستای برقراری ارتباط نزدیک میان هنرمندان عرصه خوشنویسی بود زیرا از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری برنامه یا گردهمایی وجود نداشت و این برنامه فرصت مغتنمی برای نزدیکی بیشتر هنرمندان بود.

نجومی هدف بعدی از این برنامه را معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان دانست و خاطرنشان کرد: هنر خوشنویسی به یک منطقه تعلق ندارد و این قابلیت را دارد که در سطح ملی مورد توجه باشد بنابراین می‌تواند بستری برای معرفی جاذبه‌های گردشگری باشد.

سرپرست انجمن خوشنویسان شعبه‌ی همدان در پایان بیان کرد: در صورتی که محدودیتی از نظر کرونا در استان وجود نداشته باشد در عید غدیر نیز برنامه‌های مشابهی انجام خواهیم داد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *