توسعه گردشگری

توسعه گردشگری با روستاهای هدف گردشگری در زنجان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: توسعه گردشگری با روستاهای هدف گردشگری در زنجان محقق می‌شود.

رضا خواجه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان زنجان ظرفیت‌های بی‌بدیل و کم‌نظیری در توسعه گردشگری روستایی دارد، تلاش می‌شود که با انتخاب روستای گردشگرپذیر، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا در کشور نیز به‌ عنوان الگویی مطلوب معرفی شود.

وی افزود: بنیاد مسکن در توسعه این امر و رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری نقش مهمی بر عهده دارد. وجود جاذبه و بافت سنتی و اصیل ایرانی و اسلامی با حفظ هویت آن در روستاها، هر گردشگر داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که سرمایه‌گذاری در این بخش آثار و نتایج مثبتی در بخش‌های مختلف به همراه دارد.

این مسئول با اشاره به تهیه طرح روستاهای دارای بافت باارزش به تعداد ۷ روستا و تهیه طرح و بهسازی روستاهای هدف گردشگری به تعداد ۱۰ روستا در سطح استان، ادامه داد: در حال حاضر از ۱۰ روستای هدف گردشگری، ۴ روستای درسجین، گلابر، خوئین و ویر تهیه طرح شده و ۶ روستای شیت، ولیدر، چپ‌دره، علم‌کندی، حاج سیران و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تصریح کرد: روستاهای هدف گردشگری نیز با توجه به شاخص‌هایی نظیر داشتن طبیعت و آب و هوایی بکر، آداب و رسوم خاص، معماری و یا بافت روستایی به لحاظ اقلیم و یا پوشش یا جاذبه‌ای که می‌توان منحصر به‌ فرد قلمداد کرد، شناخته می‌شوند.

خواجه‌ای، همکاری مشترک بین این دو مجموعه در راستای برگزاری جشنواره انتخاب برترین روستای گردشگرپذیر استان را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: روستاهای مختلفی در استان وجود دارد که دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب هستند و باید از ظرفیت این روستاها برای توسعه امر گردشگری استفاده شود.

وی در رابطه با اینکه دومین جشنواره انتخاب روستای برتر گردشگری از سوی اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان و با همکاری و مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف ارتقای کیفیت گردشگری در روستاهای گردشگرپذیر، همزمان با عید غدیر از ۷ مردادماه آغاز و نتایج این جشنواره همزمان با هفته گردشگری در مهرماه اعلام خواهد شد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *