پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت در مهرماه سال 1393 با هدف ایجاد یک فضای تفریحی متمایز و محلی برای پیاده روی افتتاح شد و به سرعت توانست جایگاه خود را در کنار دیگر جاذبه های گردشگری پایتخت پیدا کند. این پل که از آن به عنوان سومین نماد پایتخت، بعد از برج آزادی و برج میلاد، یاد می شود، نماد تهران پویا و طبیعت دوست می باشد و به محلی برای مشتاقان طبیعت و عکاسی بدل گشته است.

این پل سه طبقه  بر فراز بزرگراه مدرس ساخته شده است و بوستان‌ های طالقانی در شرق و آب و آتش در غرب را به یکدیگر متصل می سازد. پل طبیعت همچون سی و سه پل و پل خواجو، پلی پیاده رو می باشد و قدم زدن بر روی آن و مشاهده ی چشم انداز سرسبز بوستان های اطراف، کوه دماوند و حتی غروب خورشید تجربه ای دلنشین و به یاد ماندنی خواهد بود.

پل طبیعت

پل طبیعت با 300 متر طول در ارتفاع 40 متری از سطح زمین احداث شده است و مساحت کل آن 7680 متر مربع می باشد.

عرض پل در نقاط مختلف بین 6 تا 13 متر متغیر است. وجود مسیر های شیب دار(رمپ)، نیمکت های متعدد و فضاسازی های زیبا این پل را به مقصد  محبوب افراد سالمند، کم توان حرکتی و ویلچرسواران تبدیل کرده است و این امکان را برای خانواده ها فراهم ساخته است تا همراه با کودکان خود با خیالی آسوده، به گشت و گذار بپردازند، چرا که اینجا خبری از موتور و ماشین نیست. در واقع می توان گفت پل طبیعت تنها پلی برای عبور و مرور و رسیدن از نقطه ای به نقطه ی دیگر نمی باشد، بلکه به عنوان فضایی برای ماندن و نشستن طراحی شده است و ارائه ی خدماتی نظیر فودکورت، کافه و رستوران در طبقه ی اول پل، در راستای نیل به این هدف بوده است.

جالب است بدانید پل طبیعت توسط دو معمار جوان، خانم لیلا عراقیان و آقای علیرضا بهزادی، طراحی و به لطف معماری خاص و متمایزش بارها موفق به کسب جوایز ملی و بین المللی شده است

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، پارک آب و آتش

ساعات بازدید: 6 الی 30 بامداد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *