فعال گردشگری

انتظارات یک فعال گردشگری از دولت سیزدهم

یک فعال گردشگری گفت: وزیر آینده‌ی میراث فرهنگی رسالت سختی را بر دوش دارد چون فعالان صنعت گردشگری چند سال است که یا مقروض هستند یا مجبورند که از جیب بخورند.

«فرشته سلیمانی» در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه کرونا ضربه‌ای به صنعت گردشگری زده که به راحتی قابل جبران نیست، اظهار کرد: متاسفانه اراده‌ی قوی برای جبران حتی بخشی از این ضرر وجود نداشته و رکود ایجاد شده به این سادگی‌ها قابل جبران نیست.

وی با اشاره به آغاز به کار دولت جدید ، گفت: وزیر آینده‌ی میراث فرهنگی رسالت سختی را بر دوش دارد چون فعالان صنعت گردشگری چند سال است که یا مقروض هستند یا مجبورند که از جیب بخورند.

این فعال گردشگری با تاکید بر اینکه متاسفانه یک رویه‌ی بسیار اشتباه به نام انتظا ر برای جذب سرمایه‌گذار جدید باب شده و به نوعی متولیان کم‌کاری‌های  خود را پشت این عنوان پنهان کرده‌اند در حالی که اگر به سرمایه‌گذاران کنونی و بومی استان بها می‌دادند بسیاری از اهداف محقق می‌شد.

مدیر شرکت خدمات مسافرتی زیارتی سیوان گشت غرب ایلام از صدورمجوزهای زیاد انتقاد کرد و گفت: نگاه دولت باد به گردشگری تغییر کند چون گردشگری یک صنعت آماده برای ارزآوری است و فقط تسهیل می‌خواهد و این تسهیل با کمک بخش خصوصی قابل انجام است.

سلیمانی با تاکید بر اینکه گردشگر آماده پول خرج کردن است اما در عین حال هرگونه برخورد بد او را  زده می‌کند، گفت: صنعت گردشگری نیاز به بازبینی دارد که امیدواریم در دولت جدید محقق شود و سهم همه استان‌ها در این صنعت نیز به خوبی دیده شود چون هر اثر توانایی جذب گردشگر را دارد و می‌تواند رونق‌بخش اقتصاد یک استان باشد.

وی با بیان اینکه هرچند شرایط برگزاری پیاده روی اربعین فعلا مشخص نیست اما نکته‌ی واضح ای ناست که هنوز آن گونه که باید از ظرفیت مرز مهران به خوبی استفاده نشده است.

این فعال گردشگری تصریح کرد: متاسفانه در مرز مهران ویزای تی (T) که دروازه ورود سریع و ارزان بیماران  است نداریم و ویزای سلامت با پارتی می‌آید  و سازو کار رسمی برای آن تعریف نشده و از طرف دیگر هم بیمارستان ipd  هم نداریم اما ایجاد این شرایط هم کار سختی نیست اما باید برای آن برنامه داشت و برنامه را هم با دقت پیش برد.

سلیمانی تاکید کرد: دولت آینده باید در زمینه گردشگری به همه استان‌ها نگاه یکسان داشته باشد و به ظرفیت گردشگری استان‌های مختلف توجه ویژه داشته باشد و سعی کنند استان‌های محروم را با این پشتوانه از بن‌بست و محرومیت‌ها نجات دهند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی برای موج گردشگری بعد از کرونا ، گفت: باید برای ارزان کردن گردشگری و تلاش برای باقی ماندن سفر در زندگی مردم تلاش کرد و با پرهیز از شعار برای رونق گردشگری، برنامه ی راهبردی  مناسب و دقیق برای گردشگری استان داشته باشیم.

این فعال گردشگری گفت: باید از ازمون و خطا در حوزه گردشگری پرهیز کنیم و بپذیریم که گردشگری چندوجهی و چند بعدی است و باید جایگاه تعیین کننده در برنامه ریزی های کلان کشور داشته باشد  چونهم حمایت از بخش خصوصی گردشگری لازم است و هم حمایت از گردشگر ضرورت دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *