مجموعه آدرنالین پارک

آدرنالین پارک، تفریح با چاشنی هیجان

در ضلع شرقی میدان بهرود مجموعه آدرنالین پارک خودنمایی می‌کند.

در نگاه اول فقط سازه‌های ۳۰، ۴۰ متری است که نگاه رهگذران را می‌دزد. سازه‌هایی سر به فلک کشیده که جرثقیل یا کرین تاور را به یادمان می‌اندازد. اینجا نخستین مجموعه بازی‌های هیجانی و ورزش‌های مهیج پایتخت است. ورزش و بازی‌هایی به شدت هیجان‌انگیز که آدرنالین خون را بالا می‌برد و یک تجربه به یادماندنی را برای ما باقی می‌گذارد. آدرنالین پارک بر بلندای شمال غربی تهران و در منطقه ۲ واقع شده ‌است.

برای آشنایی بیشتر با وسایل بازی این مجموعه خاص با «امیر بدری» مدیر آدرنالین پارک گفت‌وگو کردیم. در این گزارش هیجان‌انگیز با ما همراه باشید.

آدرنالین پارک نخستین شعبه پارک بازی و ورزش‌های هیجانی در پایتخت است. پرسش نخست از «امیر بدری» مدیر آدرنالین پارک را درباره علت نامگذاری این پارک به نام آدرنالین مطرح می‌کنیم. بدری می‌گوید: «انتخاب این نام بر این اساس است که حضور در این پارک و استفاده ازوسایل بازی و ورزشی باعث ترشح آدرنالین در بدن می‌شود.»

معمولاً در تماشای فیلم‌های ترسناک، پرش از صخره، مواجهه با خطر و عواملی از این دست در بدن ما به‌طور غیرارادی هورمون آدرنالین ترشح می‌شود و بعد از رفع خطر و بازگشت به شرایط عادی تا یک ساعت در خون باقی می‌ماند. «تجربه بازی‌ها و ورزش‌هایی که باعث ترشح آدرنالین در خون می‌شود، بسیار هیجان‌انگیز است.» ورزش‌های مهیج را بیشتر با بانجی جامپینگ می‌شناسیم. بانجی جامپینگ در مجموعه توچال، بوستان نهج‌البلاغه و بوستان ولایت هم مورد استفاده شهروندان قرار گرفته است. بدری می‌گوید: «در پارک آدرنالین مجموعه‌ای از ورزش‌های مختلف مهیج را کنار هم قرار دادیم. برای همین اسمی بهتر از آدرنالین پارک برای آن پیدا نکردیم.»

  • دومین آدرنالین پارک در برج میلاد

بدری در ادامه صحبت‌هایش خبر خوش دیگری می‌دهد و می‌گوید: «دومین شعبه آدرنالین پارک در برج میلاد ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود. آدرنالین پارک در میدان بهرود، نخستین مجموعه آدرنالین پارک در ایران است که راه‌اندازی شده و مجموعه‌ای به این وسعت در کشور با گردهمایی ورزش‌های هیجان‌انگیز نداریم.»

آدرنالین پارک یا شهربازی؟ 

بازی‌های هیجان‌انگیز را در شهربازی تجربه کرده‌ایم. اما تفاوت پارک آدرنالین با شهربازی چیست؟ بدری در پاسخ می‌گوید: «آدرنالین پارک به‌عنوان یک مجموعه ورزشی فعالیت می‌کند. ورزش‌هایی که در پارک آدرنالین کنار هم جمع شده‌اند برای استفاده بیشتر افراد مناسب است. شهربازی یک مجموعه تفریحی است. این مهم‌ترین تفاوت شهربازی با آدرنالین پارک است. به‌عنوان مثال بانجی جامپینگ یا سوئینگ به‌عنوان یک رشته ورزشی شناخته شده‌است و نه فقط یک سرگرمی برای تفریح.»

هیجان در آدرنالین پارک

  • ضریب ایمنی: ۸

وسیله‌های ورزشی مختلفی در آدرنالین پارک میزبان شهروندانی است که می‌خواهد لذت ورزش و هیجان را با هم بچشند. بدری می‌گوید: «یکی از وسیله‌های هیجان‌انگیز ورزشی در آدرنالین پارم سوئینگ است. سوئینگ یا همان تاب، وسیله‌ای است که افراد وقتی سوار آن می‌شوند با کمربند به صندلی محکم قفل می‌شوند. کمربندی که ایمنی آنها را تضمین می‌کند و از چهار طرف بسته می‌شود. وسایل ورزشی مجموعه آدرنالین ضریب ایمنی ۸ دارد که در نوع خود بسیار ایمن به حساب می‌آید. ضریب ایمنی ۸، یعنی همه تجهیزات آن وسیله از یک پیچ تا اسکلت فلزی دستگاه می‌تواند ۸ برابر ظرفیت وزن را تحمل و مقاومت کند.»

بانجی جامپینگ در آدرنالین پارک

  • عکس سلفی از ارتفاع ۴۰ متری

اسم ورزش‌های هیجانی در ذهن ما با بانجی جامپینگ گره خورده‌است. بانجی جامپینگ آدرنالین پارک میدان بهرود، سازه‌ای است با ارتفاع ۶۰‌متر که پرش از ارتفاع ۴۰ متری آن انجام می‌شود. بدری در توضیح بیشتر می‌گوید: «از ارتفاع ۴۰ تا ۶۰ سازه‌ای ایمن ساخته‌شده تا علاقه‌مندان بتوانند در ارتفاع و شرایطی ایمن عکس بگیرند. بانجی جامپینگ هم امکان پرش از دو سمت را دارد.»

  • تاب سواری در ارتفاع ۳۰ متری

ارتفاع سازه سوئینگ ۳۰‌متر است. هم تجربه پرش تک نفره و هم کابین با ظرفیت ۵ نفر را دارد. تا ۳۰‌متر بالا می‌رود و بعد رها می‌شود. نمونه این کار در کشورهای امریکا، کانادا، انگلستان، نیوزلند، چین، شیلی و سنگاپور نیز انجام شده است.

سویینگ در آدرنالین پارک

  • پرش آزاد

پرش آزاد روی تشک بادی یا همان ایربگ است. بلندترین سکوی پرش با ارتفاع ۴۰‌متر اینجاست. امیر بدری، مدیر مجموعه آدرنالین پارک می‌گوید: «۳، ۶ و ۹ متری سکوی پرش نیاز به تمرین دارد. بخشی هم برای بچه‌هاست که آنها هم بتوانند استفاده‌کنند. سازه‌ای هم برای پرش آزاد روی تشک بادی(ایربگ) بچه‌هاست که سکوهای ۲ متری و ۴ متری دارد.»

  • نردبان معلق

در آدرنالین پارک طناب‌های زیادی را خواهید دید که از سازه‌های آهنی آویزان شده‌است. بدری در توضیح می‌گوید: «فضای ادونچر» پارک هم اینجا فراهم شده که به معنای ورزش‌های طنابی است. یکسری طناب از سازه‌ها آویزان شده و مانند پل معلق است. نردبان‌های معلقی هم هست که از آن بالا می‌روند و هیجان را تجربه می‌کنند. دیواره سنگ‌نوردی معلق در ارتفاع ۹ متری است.»

  • رکورددار بلندترین پرش دنیا

امیر بدری، مدیر آدرنالین پارک، از بدلکاران سینماست. می‌گوید: «این مجموعه خیلی به کار من یعنی بدلکاری سینما نزدیک است. رکورد بلندترین پرش در دنیا را دارم. در هلند از ۶۰ متری پرش آزاد روی ایربگ را انجام دادم.» او که بدلکاری در فیلم ۰۰۷ جیمز باند و رکورددار پرش روی ایربگ در دنیاست، تیر امسال به همراه افشین عراقی بدلکار حرفه‌ای، برای نخستین بار پرش بانجی جامپینگ را از ارتفاع ۲۸۰ متری برج میلاد، انجام دادند. بلندترین سکوی بانجی جامپینگ دنیا برج ماکائو با ارتفاع ۲۳۳‌متر بوده که برج میلاد تهران با ۲۸۰‌متر جای آن را گرفت. او طراحی سکانس‌های بدلکاری سریال نمایش خانگی «قورباغه» و «هم‌گناه» را نیز برعهده داشت.

پیشنهاد دیگر برای تجربه هیجان

اگر به دنبال تفریح و ورزش‌های مهیج هستید، بوستان نهج‌البلاغه هم می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد. یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری بوستان نهج‌البلاغه که پای شهروندان زیادی را به این بوستان می‌کشاند، قدم زدن روی پل معلق آسمان به‌عنوان نخستین پل معلق کشور است که عرشه تخت دارد. پل معلق بوستان نهج‌البلاغه ۲۸۵‌متر طول، ۲‌متر عرض مفید و ۶۵‌متر از کف رودخانه ارتفاع دارد. از ظرفیت این پل نیز برای بازی‌های هیجان‌انگیز از جمله بانجی‌جامپینگ، راپل، سوئینگ و صعود استفاده شده‌است.

تفریحات هیجان انگیز در پارک نهج البلاغه

منبع:همشهری

 

مقالات مرتبط:

سافاری وحشت اگر از خون و تاریکی می‌ترسید نروید!

بوستان نهج‌البلاغه ،هیجان در ارتفاع ۶۵ متری

مجموعه تفریحی ورزشی توچال

سرزمین موج‌های آبی مشهد

خطرناک ترین و هیجان انگیزترین زیپ لاین های جهان

20 تفریح رایگان در دبی (قسمت اول)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *