زنجان

ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری مذهبی زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: زنجان اماکن مذهبی و بقاع متبرکه متعددی را در خود جای‌ داده که در صورت مدیریت مطلوب و کارشناسی شده می‌تواند در زمینه توسعه گردشگری مذهبی در این استان نقش به سزایی داشته باشد.

به‌ گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند افزود: با ایجاد بسترها و زیرساخت‌های لازم و نیز جذب سرمایه‌گذار می‌توان به گردشگری مذهبی این شهر کمک فراوانی کرد و این مهم باید جدی گرفته شود و با توجه به وجود ظرفیت‌های موجود در استان در زمینه گردشگری مذهبی در تلاش هستیم که بازنگری ویژه‌ای در این زمینه داشته باشیم و تاکنون در این زمینه موفقیت‌های خوبی هم به دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: در گردشگری مذهبی اماکن و آیین‌های مذهبی مورد توجه است، به‌ گونه‌ای که در استان زنجان حسینیه اعظم و زینبیه اعظم و مراسم‌ آن، تعزیه ارمغانخانه و رجعین، مراسم باد صبای طارم و غیره از شاخص‌ترین میراث معنوی محسوب می‌شوند و در گردشگری مذهبی تأثیر ویژه‌ای دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: وجود ۱۵۶ امامزاده در زنجان یک ظرفیت بالقوه گردشگری مذهبی محسوب می‌شود و همه‌ ساله هزاران گردشگر برای شرکت در مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر به این استان سفر می‌کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *