زنجان

کشف مهمان ۵۰۰۰ ساله کرمانی در زنجان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از کشف و ضبط یک جام سنگی پنج‌هزار ساله توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد.

سرهنگ حسینعلی فضلی در گفت‌وگو با ایسنا، از کشف و ضبط یک جام سنگی پنج‌هزار ساله توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان خبر داد و اظهار کرد: شیء تاریخی ضبط شده یک جام سنگی خاکستری رنگ متعلق به جیرفت کرمان است که بر اساس بررسی‌های اولیه کارشناسان باستان‌شناسانی معاونت میراث‌فرهنگی استان قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می‌رسد.

وی افزود: به دنبال دریافت گزارش مبنی بر فعالیت باندی در قاچاق اشیای تاریخی در شهر زنجان، نیروهای یگان حفاظت پس از انجام کارهای اطلاعاتی و با اخذ دستور قضایی منزل متهم را بازرسی کرد که منجر به کشف و ضبط این شیء تاریخی شد و دو نفر در حین معامله دستگیر و جام تاریخی ضبط و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این مسئول با تاکید بر اهمیت آثار باستانی استان، ادامه داد: آثار باستانی بخش مهمی از فرهنگ غنی این منطقه را تشکیل می‌دهند و در این زمینه از مردم و نیز شوراها و دهیاران تقاضا داریم در صورت هرگونه رفتار مشکوک با شماره ۳۳۰۳۳۳۵۰ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان و یا شماره تلفن گویای یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور (۰۹۶۶۲) را مطلع کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان خاطرنشان کرد: افرادی که به دنبال به دست آوردن ثروت از طریق خرید و فروش اموال تاریخی و فرهنگی هستند، توجه داشته باشند که ماموران این اداره‌کل با همکاری نیروی انتظامی استان به‌ صورت شبانه‌روزی محوطه‌های تاریخی را رصد و حفاران غیرمجاز را دستگیر کرده و تحویل مقام قضایی می‌دهند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *