گردشگری

فعال شدن گردشگری مشکلات فارس را رفع می‌کند

رئیس مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: قابلیت‌های گردشگری زیادی در فارس وجود دارد که اگر فعال شوند، مشکل اقتصاد و اشتغال حل خواهد شد.

علیرضا پاکفطرت عصر دوشنبه ۱۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار فارس، ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای بسیج، سپاه و ارتش در تسریع امر واکسیناسیون عمومی در استان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: ۵ استاندار به مدت ۶ و نیم سال آمدند و رفتند که تنها یکی از آنها بومی بود.

او با بیان اینکه بسیاری از استانداران غیربومی حتی ویژگی‌های شهرستان‌ها را نمی‌دانستند و این امر موجب تحول نیافتن استان شده بود، افزود: طی ۱.۵ سال اخیر که بنده خادم و نماینده مردم در شهرستان‌های شیراز ‌زرقان بودم، شاهد تلاش‌های جناب آقای رحیمی، استاندار سابق فارس و همکارانشان و اشرافی که بر استان داشتند بودم.

پاکفطرت با بیان اینکه رحیمی در مدت استانداری، وارد حاشیه نشده و در مسیر برقراری وحدت در فارس تلاش کرد، ادامه داد: علی‌رغم تمام مشکلات و حاکمیت بیماری کرونا در سال ۹۹ اما ایشان سال سختی را پشت سر گذاشتند و انصافا در اداره استان خوب عمل کردند و از وزارت محترم کشور هم خواستاریم که از پتانسیل ایشان در وزارت کشور بهره‌مند شوند.

نماینده مروم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مدیران تازه نفس با ایده‌های نو می‌توانند  تحول آفرین باشند، عنوان کرد: فارس چهارمین استان از نظر جمعیت و وسعت است اما بودجه عمرانی استان در سال ۱۴۰۰، کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان بود که با تلاش و پیگیری نمایندگان فارس بودجه به ۸ میلیارد هزار تومان افزایش یافت.

او اضافه کرد: علی‌رغم افزایش بودجه استان، اما این بودجه کفاف توسعه فارس را نمی‌دهد، چرا که بخشی از بودجه اوراق است و نصف خواهد شد و توسعه‌ای که مردم انتظار دارند را نمی‌توان برآورد کرد.

پاکفطرت همچنین ضمن تبریک انتصاب دکتر محمد هادی ایمانیه به عنوان استاندار فارس، ادامه داد: ایشان باید شجاعت داشته باشد و با همراهی دستگاه‌های نظارتی این بودجه را ارتقاء دهند.

او بیان کرد: دکتر ایمانیه، استاندار فارس فردی نخبه و پرتلاش هستند و در زمانی که کشور با مشکلات اقتصادی فراوان رو به روست این مسئولیت خطیر را برعهده گرفته است.

پاکفطرت اظهار کرد: امروز تورم در کشور ۴۴ درصد، رشد اقتصادی صفر، حجم نقدینگی بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان است و حدود ۳۲ هزار نفر خانواده ها زیر خط صفر قرار دارند.

او به مشکلات استان از جمله کم آبی، خشکسالی، فرونشت زمین، بیکاری، کمبود فضای آموزشی به ویژه در ناحیه ۴ آموزش وپرورش شیراز، نیمه تعطیلی کارخانجات، نبود خط فرآورده‌های نفتی که از ضروریات است و زیر ساخت‌های ریلی هم اشاره کرد و افزود: فارس، استان پهناور و دارای پتانسیل وسیعی دارد که با وحدت و اراده قوی میتوان آن‌ها را شکوفا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: افراد نخبه بسیاری در استان با ظرفیت دانشگاه‌های معتبر در این استان وجود دارند که از پتانسیل‌ آنها باید استفاده کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *