باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد

باغ وکیل آباد یا باغ میرطراز مشهد با مساحتی بالغ بر 26 هکتار در سال 1348 خورشیدی توسط یکی از تاجرین ثروتمند این شهر به نام حاج حسین ملک به صورت موقوفه در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفت. این باغ از بخش­های مختلفی نظیر شهربازی، بوستان، رودخانه فصلی، فضای بازی کودکان، استخر تشکیل گردیده و قسمت بزرگی از آن در سال 1359 خورشیدی به باغ وحش اختصاص داده شد. پیش از آن در سال ۱۳۳۹ خورشیدی باغ وحشی در محدوده­ خواجه ربیع مشهد قرار داشت که حیوانات آن را از هند و پاکستان آورده و جهت نمایش و اجرای سیرک تدارک دیده بودند. با افتتاح باغ وحش جدید مجموعه باغ وحش به محل وکیل آباد منتقل شد.

باغ وحش وکیل آباد مشهد که یکی از جاذبه­ های دیدنی و گردشگری این شهر به شمار می­اید در بخش جنوب غربی مشهد و جنب باغ وکیل آباد واقع شده است. این باغ وحش که تنها باغ وحش استان خراسان رضوی می­باشد، با مساحت تقریبی 40 هزار متر مربع، از نظر وسعت بزرگترین باغ وحش ایران محسوب می­شود.

در باغ وحش وکیل آباد مشهد انواع گوناگون و منحصر به فردی از پرندگان، پستانداران، آبزیان و خزندگان  در معرض دید گردشگران قرار گرفته است.  نزدیک به 125 گونه جانوری و تعداد تقریبی 812 جانور، مشتمل بر 61 نوع پستاندار نظیر ببر بنگال، ببر اندونزی، شیر  و پلنگ آفریقایی، تایگون، تیزشاخ سفید، خرس، شامپانزه ، گراز، خوک، لاما (گونه­ ای شبیه به شتر)، آهو، قوچ، سیاهگوش، گوزن، 49 گونه پرنده، 10 گونه آبزی و 5 گونه از خزندگانی همچون تمساح و مارها و را در خود جای داده است. تایگون یا ببشیر که حاصل پیوند گونه ببر و شیر می­باشد یکی از جانوران خاص و دیدنی این باغ وحش به حساب میاید؛ این جانور نادر برای اولین بار در قرن اخیر، در آمریکا به دنیا آمده است. بخش دیگری از این باغ وحش را به موزه ­ای جهت نمایش حیوانات تاکسیدرمی شده اختصاص داده­ اند.

باغ وحش وکیل­ آباد علاوه بر نمایش حیوانات در تلاش است ضمن تکثیر کردن گونه­ های در حال انقراض یا نادر حیوانی از نابودی آن­ها جلوگیری کند.

علاوه بر شهربازی، کوهستان پارک شادی، پارک آبی موج ­های خروشان، پیست کارتینگ و دریاچه فصلی پارک وکیل آباد در محدوده این باغ وحش واقع شده­ اند و هرروزه پذیرای گردشگران شهر مشهد می­باشند.

آدرس و ساعت بازدید از باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد مشهد همه روزه از ساعت 8:30 تا 16:00 در شش ماهه اول و 8:30 تا 18:30  در شش ماهه دوم سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می­باشد. به دلیل ییلاقی بودن منطقه، باغ وحش وکیل آباد در فصول پاییز و زمستان هوای نسبتا سردی دارد و در تابستان نیز به علت فصل سفر، گردشگران زیادی به سمت خود جذب کرده و ایام شلوغی را در برمی­گیرد. خنکای صبح و سرحالی حیوانات موجب می­شود بهترین زمان پیشنهادی برای بازدید از باغ وحش صبح باشد.

شماره تماس: 35014433-051

آدرس: انتهای بلوار وکیل آباد، درکنار کوهستان پارک شادی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *