میدان آزادی کرمان

میدان آزادی کرمان

شهر کرمان، از شهرهایی است که ساخت و ساز شهری نسبتا مناسبی در زمینه ی پل ها، معابر، زیرگذرها و روگذرها دارد. یکی از میادین اصلی شهر کرمان، میدان بزرگ آزادی کرمان است. این میدان از شمال به خیابان بهمنیار و از جنوب به خیابان استقلال محدود می شود. خیابان شهید بهشتی از شرق به این میدان می رسد. بلوار جمهوری اسلامی و بلوار شهید صدوقی نیز از غرب به میدان آزادی منتهی می شوند.

مراکز مهم دولتی و تجاری خصوصی نیز نزدیک به این میدان هستند. از مهمترین ادارات و فروشگاه هایی که در اطراف میدان بزرگ آزادی هستند می توان به: سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، مرکز بهداشت کوثر، شعب بانک های انصار، صادرات، اقتصاد نوین، مسکن، تجارت، سینا، چندین داروخانه، مرکز تجاری و کتاب فروشی اشاره نمود.

میدان آزادی کرمان یکی از مهمترین و بزرگترین میادین کرمان بوده و مشرف به بیشتر خیابان های شهر می باشد. علاوه بر مراکز نام برده بالا، مجتمع تجاری میلاد، بانک کتاب آزادی، مجتمع کیش ایر ایران و مراکز مهم دیگری نیز در نزدیکی این میدان واقع شده اند. بیشتر هتل های کرمان مانند هتل پارس، هتل اخوان، هتل گواشیر و … نزدیک به میدان بزرگ آزادی قرار گرفته اند. از این رو دسترسی به هتل ها، مراکز تجاری و تفریحی و همچنین مراکز مهم دولتی شهر کرمان، از طریق این میدان به راحتی میسر است.

طرح توسعه و نوسازی فضاهای شهری که در اغلب شهرهای کشور اجرا می شود؛ در کرمان نیز انجام گرفته و میدان آزادی این شهر از جمله اماکنی است که تحت تاثیر طرح توسعه تغییراتی در آن انجام شده است. از جمله تغییرات انجام گرفته در این میدان، انتقال المان قدیمی و زیبای “کره زمین و پرنده ها” به شهرداری کرمان است که سابق بر این در میان میدان آزادی جای گرفته بود. این المان نوستالژیک و زیبا که در ساختمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان نگهداری می شود؛ به دلیل خاطره انگیز بودن آن، قرار است در آینده با صلاحدید شهرداری کرمان در مکان مناسبی از شهر نصب گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *