گردشگری

آغاز مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری در مادرید

به‌گزارش میراث‌آریا، در مجموع بیش از هزار شرکت‌کننده به نمایندگی از ۱۳۵ کشور، ازجمله ۸۴ وزیر و معاون وزیر گردشگری، در مهم‌ترین نشست آژانس تخصصی گردشگری سازمان ملل متحد شرکت خواهند کرد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، گفت: «گردشگری جهانی با هدایت UNWTO با چالش‌های امروزی مواجه است و در عین حال به فرصت‌های آینده چشم دوخته است. مجمع عمومی UNWTO عزم این بخش را برای راه‌اندازی مجدد گردشگری، هدایت بهبود گردشگری و تبدیل شدن به یک هسته مرکزی برای رسیدن به توسعه پایدار و اقدامات اقلیمی، به نمایش خواهد گذاشت.»

پیش به سوی یک قانون بین‌المللی برای محافظت از گردشگران

UNWTO مجمع عمومی را با یک جلسه مقدماتی در مورد قانون بین‌المللی حمایت از گردشگران افتتاح کرد. روند ثبت این قانون مهم که در پاسخ به کاهش اعتماد مصرف‌کننده ناشی از همه‌گیری کروه راه‌اندازی شد، حداقل استانداردها و حقوق مصرف‌کننده را برای گردشگران در شرایط اضطراری فراهم می‌کند. این برنامه با همکاری ۹۸ کشور عضو و عضو وابسته و همچنین پنج سازمان بین‌المللی غیرعضو و سهامداران پیشرو بخش خصوصی، تدوین شده است. پس از تصویب مجمع عمومی UNWTO، این قانون در سال ۲۰۲۲ با هدف تبدیل آن به یک قطعنامه به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه خواهد شد.

اعضای وابسته برای اصلاح و راه‌اندازی مجدد گرد هم می‌آیند

اعضای وابسته UNWTO در چارچوب مجمع عمومی، امروز برای چهل و سومین نشست عمومی سالانه خود با هم دیدار کردند. UNWTO متشکل از مشاغل و مقاصد، و همچنین نمایندگان جامعه مدنی و دانشگاهی، روی بیش از ۵۰۰ شرکت وابسته برای تبدیل سیاست گردشگری به عمل حساب کرده است. در مادرید، خلاصه‌ای از اقدامات سازمان جهانی گردشگری جهانی (UNWTO) در واکنش به بحران موجود ارائه شد، و در مورد برنامه «ردیاب مقاصد» که با مشارکت انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) به عنوان نمونه‌ای از مشارکت‌های مؤثر دولتی و خصوصی ارائه شده بود، صحبت‌هایی ردوبدل شد. در همان زمان، نمایندگان اصلاحات پیشنهادی چارچوب قانونی برای عضویت وابسته به UNWTO را تصویب کردند و راه را برای همکاری موثرتر هموار کردند.

شورای اجرایی بر ابتکارات کلیدی صحه می‌گذارد

پیش از افتتاح رسمی مجمع عمومی، UNWTO شورای اجرایی خود را برای ۱۱۴امین جلسه تشکیل داد. این شورا که به عنوان هیئت مدیره UNWTO عمل می‌کند، برای شنیدن گزارش دبیرکل پولولیکاشویلی درباره اقدامات انجام شده از جلسه ۱۱۳ که در ابتدای سال نیز در مادرید برگزار شد، تشکیل جلسه داد. اعضای شورای اجرایی با اجرای «برنامه عمومی کار» برای سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۱ و برای ۲۰۲۲-۲۰۲۳ موافقت کردند. اعضا همچنین چندین طرح کلیدی UNWTO، به ویژه توصیه‌های UNWTO در مورد گردشگری به منظور توسعه روستایی، پروژه بهترین دهکده‌های گردشگری و ابتکار پلاستیک در گردشگری جهانی را تأیید کردند.

همچنین در مادرید، کمیته‌های UNWTO در حوزه گردشگری و پایداری (حفاظت از محیط زیست)، حوزه گردشگری و رقابت، و حوزه آموزش آنلاین گردشگری، کارشناسان را گرد هم آوردند تا راه‌هایی را برای پیشبرد برنامه کاری این سازمان حول محورهای دارای اولویت بررسی کنند.

منبع:میراث آریا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *