دبی

تماشای ۴ نقطه ایران از دبی

مسؤول هماهنگی بخش گردشگری پاویون ایران در اکسپو دبی از تولید محتوای VR (عینک واقعیت مجازی) برای چهار نقطه از ایران با هدف آشنایی بازدیدکنندگان این نمایشگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، پس از نقدهای زیادی که متوجه پاویون ایران در اکسپو دبی شده است، خشایار نیکزادفر ـ مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی ـ که هماهنگ‌کننده بخش گردشگری پاویون ایران در این نمایشگاه به شمار می‌آید، درباره برنامه‌های آتی غرفه گردشگری ایران، توضیح داد: با همکاری روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای چهار نقطه از کشور مانند حافظیه، میدان نقش جهان، معبد آناهیتا و پاسارگاد، تولید محتوا شده است و عینک‌های VR به همین منظور تهیه شد تا با استفاده از آن‌ها بتوان با جاذبه‌های این نقاط آشنا شد. در حال حاضر تولید محتوا برای معبد آناهیتا آماده شده است. این عینک‌ها در اختیار بازدیدکنندگان پاویون ایران قرار خواهد گرفت.

او درباره نشست‌های B۲B در حاشیه اکسپو دبی، گفت: قرار است در روزهای آینده جلسات رو در رو بین فعالان گردشگری و هنرمندان صنایع دستی و مدیران تأسیسات گردشگری ایران با همتایان آن‌ها در ۲۳ کشور هدف ایران در پاویون گردشگری برگزار شود. این بستر را فراهم کردیم تا بخش خصوصی بتواند جلسات مختلفی با همتایان خود در کشورهای دیگر داشته باشد.

نیکزادفر افزود: این جلسات هفته آینده به اداره‌های کل میراث فرهنگی در استان‌ها ابلاغ می‌شود تا بتوان آن را اجرا کرد. ما می‌خواهیم هنرمندان نیز حضور داشته باشند تا روند تولید صنایع دستی به صورت زنده در پاویون ایران اجرا شود.

نمایشگاه اکسپو که از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ آغاز شده است، به مدت شش ماه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی امارات ادامه خواهد داشت. امارات پیش‌بینی کرده است تا ۲۵ میلیون نفر از اکسپو بازدید کنند. به گفته مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران پاویون ایران در دو ماه برگزاری نخست اکسپو حدود ۶۰۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت، درحالی که در همان بازه زمانی بیش از ۵.۷ میلیون نفر از اکسپو دبی بازدید کرده بودند.

وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که مسؤولیت بخش گردشگری پاویون ایران را به عهده دارد، پس از دریافت گزارش هایی از کیفیت پایین بازدیدها، گروهی از راهنمایان را به این پاویون اعزام کرد که معتقد است این اقدام کیفیت بازدیدها را ارتقاء داده است. بسیاری از کارشناسان، معماران، ‌فعالان اقتصادی، ‌فرهنگی و گردشگری نقدهای صریحی را به محتوا و مدیریت پاویون ایران در اکسپو دبی وارد کرده‌اند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *