ژاپن

تاکید سفیر کشورمان در توکیو بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری ایران و ژاپن

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن ضمن ملاقات با استاندار گیفو، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به دعوت  انجمن دوستی توکایی – ایران ، مرتضی رحمانی موحد سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در سفری یکروزه به استان گیفو در مرکز ژاپن با آقای فوروتا استاندار گیفو ملاقات و ضمن اشاره به روابط خوب ایران و ژاپن، بر لزوم تقویت تعاملات فرهنگی و گردشگری در راستای آشنایی هر چه بیشتر مردم دو کشور با آداب و رسوم یکدیگر تاکید کرد.

استاندار گیفو نیز با اشاره به تاریخ و تمدن ایران و سابقه طولانی تعاملات دوکشور خواستار تنظیم همکاری‌هابا جمهوری اسلامی ایران گردید .
سفیر کشورمان در این سفر همچنین با اعضا هیات مدیره انجمن دوستی توکایی – ایران در شهر گیفو ملاقات و گفتگو کرد و طرفین بر ادامه همکاری ها به منظور معرفی فرهنگ و تمدن ایران از طریق اجرای برنامه های مشترک تاکید و توافق نمودند.
بازدید از باغ ملی گل رز گیفو با بیش از شش هزار گونه گل رز و بخش ایرانی این بوستان ، شامل رز گل محمدی ایرانی  که  با علاقه و تلاش پروفسور اوئه دا استاد دانشگاه کشاورزی  و عضو انجمن دوستی توکایی  – ایران در این باغ ایجاد شده از دیگر برنامه های این سفر یکروزه بود.
آخرین برنامه از دیدار یکروزه رحمانی موحد از استان گیفو ، بازدید از نمایشگاه – موزه استاد کاتو کوبه هنرمند سفالگر ژاپنی بود که بصورت خانوادگی مبتکر سفالگر زرین فام بوده و تبادلات موثری در آموزش و انتقال تجربیات با هنرمندان ایرانی سفالگر را دارد .

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *