ابرکوه

انتشار «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» به سه زبان

سرپرست پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه از ویرایش دوم و چاپ جدید کتاب گردشگری «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی خبر داد.

«حمید مشتاقیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: کتاب نامبرده یکی از فعالیت‌های انجام شده تحت نظارت پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه است که قریب به 50 نفر از علاقه‌مندان حوزه‌ میراث‌فرهنگی جهت جمع‌آوری آن نقش‌آفرینی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: معرفی آثار تاریخی و طبیعی، مشاهیر، صنایع‌دستی، فرهنگ‌عامه، خوراک، بوم گردی‌ها، روستاها و… با نگاه گردشگرانه، از مواردی است که با استناد به اسناد، کتاب‌ها و روایت‌های شفاهی، بخشی از این کتاب است.

مشتاقیان خاطرنشان کرد: بخش ویژه و تألیفی کتاب، ارائه‌ی گشت‌نامه و طراحی آیکون‌ها و نمادهایی است که به گردشگر کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی بهتری برای وقت خویش داشته باشد و بتواند هرچه بیشتر از سفر خود لذت ببرد.

سرپرست پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بافت تاریخی ابرکوه ادامه داد: این کتاب 528 صفحه‌ای علاوه بر موارد گفته شده، نمایانگر ظرفیت بالقوه‌ی شهرستان ابرکوه در زمینه‌ی گردشگری است که پتانسیل‌های این منطقه در مرکز ایران و مثلث طلایی شیراز، اصفهان و یزد را نمایش می‌دهد.

این مسئول یادآور شد: چاپ اول کتاب فوق در زمستان 1398 اتفاق افتاد و پس‌ از آن بنا به نیازهای روزافزون صنعت گردشگری، ویرایش دوم آن از اواخر سال 1399 آغاز و بالغ‌ بر 300 صفحه همراه با ترجمه انگلیسی و فرانسوی به کتاب نخستین اضافه شد تا به‌طور کامل‌تری به نیازهای حوزه گردشگری پاسخ گوید.

گفتنی است؛ ویرایش جدید کتاب «ابرکوه؛ ابرقوه؛ خیلی دور؛ خیلی نزدیک» با حمایت و همراهی بخش خصوصی و ادارات مختلف استان یزد و شهرستان ابرکوه، در دو هزار نسخه به چاپ می‌رسد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *