کرمانشاه

پیگیری وزیر میراث فرهنگی برای رفع مشکل باند فرودگاه کرمانشاه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از پیگیری وزیر میراث فرهنگی برای رفع مشکل باند فرودگاه کرمانشاه خبر داد.

علی صابر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گذشت 50 سال از عمر باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، اظهارکرد: باتوجه به فرسودگی این باند و موارد فنی پیش آمده جهت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر، بازسازی آن از سال 1396 در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: هرچند که این باند دیگر برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر مناسب نبود، اما شیوع بیماری کرونا تاحدودی به حل موقتی این مشکل کمک کرد، زیرا از زمانی که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، هواپیماها ملزم به استفاده از 60 درصد ظرفیت خود بودند که این موضوع کمک کرد تا هواپیماهای پهن پیکر بتوانند در بخشی از باند اصلی که وارد فاز بازسازی نشده بود، نشست و برخاست داشته باشند.

وی با اشاره به بهبود شرایط کرونایی در کشور و بسیاری از کشورها به دلیل واکسیناسیون گسترده، عنوان کرد: باتوجه به این شرایط، اکنون شرکت های هواپیمایی هم می توانند با 100 درصد ظرفیت خود پرواز داشته باشند، اما این موضوع دوباره کار را برای پروازها در باند فرودگاه کرمانشاه مشکل کرده است.

صابر ادامه داد: علیرغم اینکه بازسازی بخش هایی از باند فرودگاه انجام شده، اما برای ادامه این بازسازی نیاز به استفاده موقت از باند اضطراری فرودگاه است که این مسئله هم با مشکلاتی مواجه شده است.

وی یادآورشد: از آنجایی که باند اضطراری فرودگاه کرمانشاه در مجاورت فنس های هوانیروز قرار دارد، لذا این موضوع مشکلاتی را برای پروازها بویژه پرواز هواپیماهای پهن پیکر ایجاد کرده است.

معاون گردشگری استان اضافه کرد: در این شرایط، تعدادی از شرکت های هواپیمایی برخی از پروازهای خود را از کرمانشاه جمع کرده اند و تعداد پروازهایمان به برخی مقاصد بسیار کم شده است. این درحالیست که طی یکی دو سال گذشته تلاش زیادی کرده ایم تا بتوانیم پروازهای کرمانشاه بویژه پروازهای بین المللی را افزایش دهیم، اما با این اتفاق شاهد کاهش تعداد پروازهایمان هستیم.

صابر بااشاره به نشست هایی با مدیرکل فرودگاه کرمانشاه و انعکاس این مشکل به معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، ادامه  داد: با پیگیری های آقای شالبافیان معاون وزیر و طی مکاتبه ای با وزیر میراث فرهنگی این مشکل را به ایشان اطلاع دادیم و ایشان نیز طی نامه ای از وزیر راه درخواست  داشته اند که این مشکل بزودی رفع شود.

اوی گفت: امیدواریم با پیگیری وزیر راه این مشکل در فرودگاه کرمانشاه که مرجع پروازهای غرب کشور است، رفع شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *