کرمانشاه

30 درصد دفاتر گردشگری کرمانشاه تغییر شغل داده‌اند

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه گفت: 30 درصد از دفاتر گردشگری کرمانشاه پس از شیوع بیماری کرونا تعطیل شده و به سمت مشاغل دیگر رفته‌اند.

فردین امیری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گذشت نزدیک به دو سال از شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: دفاتر گردشگری یکی از آسیب پذیرترین بخش‌های گردشگری از شیوع این بیماری بودند.

وی از تعطیلی قریب به اتفاق دفاتر گردشگری کرمانشاه در مدت زمان اوج گیری شیوع کرونا خبرداد و گفت: وقتی هر یکی دو ماه یک بار با یک پیک جدیدی از شیوع این بیماری مواجه می شویم، دیگر امکان فعالیتی برای دفاتر گردشگری باقی نمی ماند.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر هیچکدام از 85 دفتر گردشگری استان فعال به معنای “درآمدزا بودن” نیستند و آنهایی هم که باز هستند، به امید بهتر شدن اوضاع زنده مانده اند.

وی افزود: حدود 30 درصد از دفاتر گردشگری استان طی مدت زمان شیوع بیماری کرونا کاملا تعطیل شده و به سمت مشاغل دیگر رفته اند.

امیری اضافه کرد: در شرایط فعلی دفاتر گردشگری استان فقط بلیط فروشی می کنند که این کار درآمدی برای آنها ندارد و سودی به جیب آنها نمی رساند و حتی گاها از جیب هم هزینه می کنند.

وی ادامه داد: زمانی می توانیم بگوئیم که یک دفتر فعال و درآمدزا است که بتواند تور و بویژه تور خارجی بفرستد.

رئیس انجمن دفاتر گردشگری  کرمانشاه یادآورشد: تا دوسال پیش به واسطه پایین تر بودن قیمت ارز و نبود بیماری به نام کرونا، حجم زیادی از تورهای خارجی را داشتیم که سود خوبی را به دفاتر گردشگری می رساند، اما بالا رفتن قیمت ارز و شیوع بیماری کرونا دست به دست هم داد تا حجم تورهای خارجی تقریبا به صفر برسد.

وی ادامه داد: تورهای داخلی هم به دلیل تورم، شیوع بیماری کرونا و تعطیلی های مکرر دیگر وجود ندارد.

امیری یادآورشد: با وجود همه سختی ها و مشکلاتی که داشتیم، انتظار می رفت که بخش دولتی در بحث بخشودگی مالیات، تامین اجتماعی و تسهیلات هم حمایت هایی را از ما داشته باشد که نداشت.

وی در پایان گفت: البته در مدت شیوع کرونا افراد و پیج های غیرمجازی که به مانند سرطان به حوزه گردشگری ورود کرده اند، کماکان به فعالیت خود ادامه می دهند و کسی هم برخورد جدی با آنها نداشته است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *