بوشهر

ثبت سنگ قبرهای کلیسای گریگوری بوشهر در سامانه ثبت اشیا تاریخی

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر از پاک‌سازی کلیسای گریگوری شهر بوشهر خبر داد و گفت: سنگ قبرهای مربوط به این کلیسا پس از مرمت در سامانه اشیا تاریخی ثبت می‌شوند.

نصرالله ابراهیمی صبح امروز اظهار کرد: کلیسای گریگوری یکی از آثار تاریخی با اهمیت و شاخص شهر بوشهر است که برای پایش و آماده سازی به منظور بازدید علاقه‌مندان مورد پاک‌سازی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: پوشش گیاهی و رویش درخت در حیاط و محوطه این کلیسا موجب آسیب رساندن به این بنا می‌شد که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی بندر بوشهر کار پاک‌سازی و سامان‌دهی آن انجام شد.

معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر افزود: سنگ قبرهایی که مربوط به این کلیسا بود در سال‌های گذشته جمع آوری شده و در اتاقی نگهداری می‌شد و با توجه به اینکه شرایط حفاظت پایدار را نداشتند با رعایت تمامی ضوابط انتقال اشیا تاریخی، برای تمیزکاری و قارچ زدایی به موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس انتقال داده شد که در کارگاه مرمت این موزه با اتمام مراحل پاک‌سازی، کار مستندنگاری و ثبت در سامانه ثبت اشیا تاریخی، برای تک تک سنگ قبرها انجام خواهد گرفت.

ابراهیمی در پایان یادآور شد: این سنگ‌ها با ثبت و شماره گذاری، دوباره در کلیسا جانمایی می‌شود تا پس از انجام مراحل پایش، زمینه بازدید برای علاقه‌مندان فراهم شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از  روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، کلیسای گریگوری بوشهر با شماره ۶۵۱۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *