بوشهر

بنادر استان بوشهر آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی شدند

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر و دبیر کمیته گردشگری دریایی استان، از برنامه‌ریزی برای پذیرایی از گردشگران نوروزی در آستانه سفرهای نوروزی خبر داد.

حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و لزوم انجام اقداماتی برای پذیرایی مطلوب از گردشگرانی که به منظور استفاده از امکانات دریایی به این استان سفر می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه چند سال به دلیل شیوع ویروس کرونا طرح تسهیل سفرهای نوروزی را نداشتیم، امسال اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اینکه هفته گذشته این موضوع به ما اعلام شد، ما بلافاصله کمیته گردشگری استان را تشکیل دادیم.

وی افزود: یکی از جنبه‌های گردشگری در استان بوشهر، گردشگری دریایی است که با حکم استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر ریاست این بخش از کمیته (گردشگری دریایی) را بر عهده دارد و بنده هم به عنوان دبیر کمیته گردشگری در خدمت مسافران نوروزی هستیم. ما در حال حاضر سرگرم انجام جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی هستیم و همزمان موضوعات عملیاتی را نیز پیش می‌بریم.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: جانمایی محل‌های فعالیت از جمله در رابطه با ورزش‌های آبی، قایق‌های تفریحی، شناورها و شناگاه‌ها، انجام و به ادارات کل متولی آن‌ها اعلام شده است و اداره‌کل ورزش و جوانان بر اساس همین جانمایی‌ها، ناجیان غریق را هماهنگ و در محل‌های تعیین شده، مستقر می‌کند. ضمن اینکه به تناسب موارد لزوم و در صورت بروز سوانح دریایی برای گردشگران، ما نیز با استفاده از قایق‌های همیار ناجی به کمک ناجیان غریق و همکاران هلال احمر خواهیم آمد.

خسروی همچنین از انجام مکاتبات لازم با شهرداری‌های استان با هدف لزوم رعایت موارد مربوط به ایمنی دریایی در استفاده از قایق‌های تفریحی سخن گفت و یادآور شد: تمامی اسکله‌های گردشگری استان از لحاظ ایمنی مورد بررسی قرار گرفت که بجز بندر گناوه، ما هیچ اسکله گردشگری ایمن دیگری در استان نداریم؛ مابقی اسکله‌ها به دلیل نا ایمن بودن از انجام فعالیت منع شدند مگر اینکه توسط متولیان امر بهسازی و ایمن‌سازی شوند. تمامی این موارد به شهرداری اعلام شده است.

به گفته وی، شرح وظایف هر یک از دستگاه‌ها بر اساس طرح تسهیل سفرهای دریایی در ایام نوروز ۱۴۰۱ مورد بررسی قرار گرفته و همچنین طرح ساماندهی شناگاه‌ها و ایستگاه‌های مجاز قایق‌های تفریحی و محدوده فعالیت جت‌اسکی‌ها و باشگاه‌های ورزشی مشخص و برای تایید نهایی در اختیار اعضا قرار داده شده و همچنین مقرر شد شهرداری‌ها روی عملکرد قایق‌های تفریحی نظارت کامل داشته باشند و اداره کل ورزش و جوانان نیز بر اساس وظایف سازمانی، بر عملکرد باشگاه‌های ورزشی آبی و جت‌اسکی‌ها نظارت و در شناگاه‌ها نیز غریق نجات مستقر و فرماندهی دریابانی نیز از فعالیت قایق‌ها و جت‌اسکی‌های غیرمجاز در مکان‌های غیرمجاز جلوگیری کند.

دبیر کمیته گردشگری دریایی استان بوشهر با اشاره به برآورد ورود ۸ میلیون گردشگر به این استان در ایام نوروز ۱۴۰۱، گفت: بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ حدود ۵۰۰ هزار نفر در ایام نوروز آن سال در استان بوشهر به گردشگری دریایی پرداخته بودند و ما بر اساس این آمار و نیز آمار کل گردشگران در ایام نوروز در استان، برنامه‌ریزی‌های لازم را در فرصت اندکی که در اختیار داریم انجام می‌دهیم، اما این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که به رغم وجود جاذبه‌های فراوان در استان، به لحاظ وجود زیرساخت‌های گردشگری دریایی، بوشهر جزو استان‌های فقیر به شمار می‌رود و ضروری است برای رفع این کاستی‌ها اقدامات جدی صورت گیرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *