سفر

اذعان مقام گردشگری ایران به گران شدن هزینه خدمات سفر

معاون گردشگری از افزایش هزینه خدمات تمام‌شده گردشگری و افزایش غیرقابل باور تعرفه برخی حامل‌های انرژی خبر داد.به گزارش ایسنا، علی‌اصغر شالبافیان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع دستی گفت: درحالی این نمایشگاه برگزار می‌شود که به واسطه واکسیناسیون بومی و کاهش فوتی‌های ناشی از کرونا فرصتی برای صنعت به وجود آمده است، مؤید آن ازسرگیری سفر گردشگران خارجی به ایران با شروع صدر روادید پس از دستور ستاد کرونا است.

او ادامه داد: متاسفانه صنعت گردشگری آسیب‌های ممتد و جدی‌ای را در دوره کرونا دیده که مضاعف شده است و اکنون با افزایش هزینه خدمات تمام‌شده گردشگری و افزایش غیرقابل باور تعرفه برخی حامل‌های انرژی برای احیای این صنعت، حمایت جدی دولت را می‌طلبند.

معاون گردشگری همچنین به نگرانی‌هایی که با شیوع دوباره سویه‌های جدید کرونا ایجاد شده است اشاره کرد و در عین حال گفت: به اذعان مراجع ذی‌ربط گردشگری در دوران کرونا بیشترین دقت‌ها و رعایت‌ها را در زمینه پروتکل‌های بهداشتی انجام داده است.
وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی پیشگامی خود را در انجام وظایف داشته است و نظارت بر تاسیسات را در دستور کار داشته و برخورد سختگیرانه برای اجرای دستورالعمل‌ها برگ برنده گردشگری شده است.

او افزود: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اتصال به سامانه‌های هوشمند مربوط به رصد بهداشتی پیشگام بوده است. همین رویکرد را در نمایشگاه امسال داشتیم که اختصاص روزهای اول هفته و تعیین ساعت محدود برای بازدید با هدف کاهش تجمع نیز در همین راستا بوده است.

شالبافیان حضور شهرهای جهانی و کم‌برخوردار، توجه به گونه‌های گردشگری از جمله خوراک و سلامت، حضور هیأت‌های تجاری با اولویت کشورهای همسایه، نشست با مسؤولان دولتی برای گره‌گشایی مشکلات از جمله سازمان تامین اجتماعی، امور مالیاتی و شرکت ملی گاز را از جمله رویکردهای نمایشگاه امسال اعلام کرد.

معاون گردشگری همچنین گفت: نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی امسال در ۱۰ سالن برگزار شده که نسبت به سال‌های قبل فضای آن دوبرابر شده است که در شرایط کرونا نشان‌دهنده عزم فعالان گردشگری برای احیای امید در این صنعت است.

فرادستگاهی عمل کنید

محمدرضا دشتی‌اردکانی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس نیز  به آسیب‌های گردشگری و لزوم توجه آن اشاره کرد و گفت: لازم است زیر خیلی از میزها زده شود و با برنامه فرادستگاهی، جهت‌گیری دولت به این حوزه تغییر کند.

او ادامه داد: برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی برای اصلاح مسیر پیش ‌رو است تا گردشگری به جایگاهی در گفتمان اقتصادی و فرهنگی کشور دست یابد.

دشتی‌اردکانی با بیان این‌که لازم است در دستگاه‌های لشگری و کشوری ساختاری با موضوع گردشگری تعریف شود، پیشنهاد کرد: در نمایشگاه سال آینده هر وزارتخانه یک غرفه با موضوع تخصصی خود داشته باشد تا موضوع گردشگری به عنوان هدف توسعه در کشور مطرح شود.

این نماینده مجلس، تمدید معافیت‌های مالیاتی و وام‌ها و بیمه‌ها، اعطای تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، آموزش از طریق رسانه ملی و مرتفع کردن مشکلات سفر تورهای خارجی و فراهم کردن شرایط سفر ارزان به عنوان موتور تحریک گردشگری را از جمله اقداماتی دانست که دولت و مجلس همسو با یکدیگر می‌توانند برای کمک حال گردشگری انجام دهند.

دشتی‌اردکانی همچنین بیان کرد: با عبور از تحریم‌عا می‌توان چهره مناسبی را از ایران به تصویر کشید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *