فارس

ضرر ۱۰ میلیارد ریالی گردشگری فارس از کرونا

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در حالیکه از پیش بینی ضرر ۱۰ میلیارد ریالی صنعت گردشگری این استان به واسطه شیوع کرونا تا پایان امسال خبر می‌داد، معاون گردشگری وزارت میراث ابراز امیدواری کرد که سند جامع ملی گردشگری برای نخستین بار تا ۶ ماه آینده آماده رونمایی شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به شیراز سفر کرده بود، در جلسه بررسی مشکلات صنعت گردشگری که با حضور فعالان این حوزه برگزار شد، از تلاش برای آماده شدن سند جامع گردشگری ایران و رونمایی از این سند تا ۶ ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، ولی تیموری با بیان اینکه برنامه ملی توسعه گردشگری مربوط به قبل از انقلاب بود، گفت: برای نخستین بار در سال‌های پس از انقلاب، سند ملی با کمک و مشورت‌های بین المللی و سازمان جهانی گردشگری، یونسکو و دانشگاهیان کشور در حال آماده سازی است.

تیموری با بیان اینکه ظرف ۶ ماه آینده از این سند رونمایی خواهد شد، گفت: این سند برنامه ۱۰ ساله گردشگری را ترسیم می کند.

معاون گردشگری وزارت میراث خاطرنشان کرد: از زمان تصدی دکتر مونسان، تعداد ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی در سال اول با رشد ۵۲ درصدی به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید و از سوی شورای جهانی سفر، عنوان دومین رشد سریع جهانی را کسب کردیم.

تیموری با بیان اینکه سال ۹۸، با وجود مشکلات فراوان، طی ۹ ماه تعداد گردشگران خارجی به ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید که نشان دهنده۱۱ درصد رشد نسبت به سال قبل از آن بود، گفت: گردشگری داخلی نیز به یک گفتمان تبدیل شد و دیگر به شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان و یزد محدود نبود، گردشگران در دورترین روستاهای کشور نیز حضور داشتند و این نشان میداد که گردشگری به عنوان یک صنعت تاثیرگذار خود را معرفی می‌کند.

معاون گردشگری در عین حال گفت: به خاطر قطعی نبودن زمان پایان این بیماری، دچار مشکلاتی شده‌ایم اما خبرهای خوب تولید واکسن، نوید بخش روزهای بهتری است.

در این نشست مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز به ظرفیت‌های این استان در زمینه فضاهای گردشگری و اقامتی، زیرساخت‌ها و … به رشد قابل توجه تعداد فضاهای اقامتی طی سال‌های ۹۲ تاکنون اشاره کرد.

مصیب امیری با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تاثیرات منفی آن بر صنعت گردشگری، گفت: پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال و در صورت تداوم وضعیت شیوع کرونا ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به صنعت گردشگری فارس تحمیل شود.

قائم‌مقام معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس نیز با اشاره به برگزاری جلساتی برای رفع مشکلات این بخش، گفت: پیشنهادات سازنده ای از طرف فارس به ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ارسال شده است که همین امر باعث شده این استان پایلوت بسیاری از طرح ها باشد.

سید مجتبی علوی اردکانی با بیان اینکه سعی در حل مشکلات استانی در سطح استان داریم، به حمایت کامل استانداری فارس برای رفع مسائل صنعت گردشگری فارس اشاره و تاکید کرد که در این مسیر از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد شد.

امید حقیقت مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز با بیان اینکه در تاریخ سابقه بروز بیماری‌های همه‌گیر وجود دارد، گفت: خبرهای خوبی در زمینه واکسن در دنیا به گوش می رسد و اگر خداوند عنایت کند این معضل به زودی رفع شود.

امید حقیقت افزود: استان فارس دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف گردشگری است و باید برای استفاده از این فرصت‌ها در دوران پسا کرونا، برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *