صنایع دستی

صنایع دستی برند معرفی شهرهای یزد باشد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان این که باید با تکیه بر صنایع دستی، شهرهای یزد را برندسازی کنیم، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است.

«احمد آخوندی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این که شهرهای بافق و اردکان اخیراً با عناوین شهر دست‌بافته های حصیری و شهر دست بافته های سنتی به ثبت رسیده‌اند، اظهار کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری در تمام شهرستان‌ها و شهرهای یزد، صنایع دستی است.

وی با اشاره به این که امروزه جایگاه صنایع دستی در اقتصاد کشورمان بسیار بالاست، تصریح کرد: ظرفیت مهم اقتصادی امروزه منجر به قرار گیری در زنجیره اقتصاد کلان گردشگری شده و ذینفعان بسیار زیادی را در بر دارد.

به گفته‌ی مدیرکل میراث فرهنگی استان، یکی از مهمترین عوامل لزوم توجه به اقتصاد صنایع دستی ایجاد مشاغل خرد و خانگی به خصوص برای بانوان است.

آخوندی با اشاره به این که صنایع دستی باید برند معرفی شهرهای یزد باشد، خاطرنشان کرد: لازم است صنایع دستی هر شهر معرف گردشگری در سطح ملی و بین المللی باشد.

وی با اشاره به این که ثبت ملی شهرهای استان یزد با عناوین صنایع دستی گام بلندی در معرفی این ظرفیت‌ها در سطح ملی است، یادآور شد: امروزه برندهای متعددی برای شهرهایی مانند بافق و اردکان در یزد یزد وجود دارد، اما ثبت ملی این شهرها با عنوان صنایع دستی دربردارنده گستره مهمی شامل طیف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی آن شهرهاست که می‌توانیم بر این ظرفیت‌ها در راستای توسعه صنایع دستی سرمایه گذاری کنیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان با تاکید بر اینکه تمام شهرستانهای یزد قابلیت ثبت برند خود با عناوین صنایع‌دستی بومی خود را دارند، گفت: نوروز فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت‌ها به گردشگران داخلی و خارجی است و علاوه بر آن باید با پایش و بررسی درست، با استفاده از این ظرفیت ها،  بازارهای هدف را شناسایی کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *