گردشگری

ضرورت رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در اجرای پروژه‌های گردشگری

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به دستور رییس جمهوری درباره پروژه‌های گردشگری در میانکاله و آشوراده، به ضرورت رعایت مشارکت مردم محلی، رعایت ملاحظات زیست محیطی و در نظر گرفتن اسناد بالادستی اشاره کرد.

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دستور رییس جمهور درباره پروژه‌های گردشگری در میانکاله و آشوراده گفت: همانطوری که رییس جمهوری تاکید کردند، طبیعت گردی در میانکاله و آشوراده باید بدون ایجاد تاسیسات و با حفظ زیست بوم میانکاله و مشارکت مردم محلی اجرایی شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه توسعه گردشگری زیست محیطی از ضروریات کشور است، گفت: هرگونه توسعه‌ای در همه حوزه‌ها باید بر اساس قانون با رعایت ملاحظات زیست محیطی و مشارکت جوامع محلی انجام شود تا درآمد پایدار برای مردم منطقه به همراه داشته باشد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: باید نگاه بلند مدت به پروژه‌ها داشت و تنها این گونه نگرش موجب حفاظت از طبیعت در کنار رشد اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره طرح‌های توسعه در سه استان حاشیه خزر اظهار مرد: باید در استقرار صنایع در این استان‌ها بازنگری جدی شود و تنها صنایع سبز در این استانها اجازه استقرار یابند تا این طبیعت بکر و تنها خطه سبز کشور برای نسل‌های آتی حفظ شده و گردشگری طبیعی نیز گسترش یابد.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس نیز در تلاش است با تدوین قوانین بالادستی در حفاظت از محیط زیست کشور از اعمال سلایق مدیران در صدور مجوزها جلوگیری کند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *