جشن کرمانشاه

کرمانشاه میزبان جشن بزرگ آیین‌های نوروزی شد

به گفته سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه، با همکاری سازمان یونسکو و اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری کرمانشاه، جشن بزرگ آیین‌های نوروزی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

جبار گوهری در نشست هماهنگی این رویداد اظهار کرد: این برنامه یک رویداد کشوری است که در چهار استان کشور برگزار می شود که پس از مراسم افتتاحیه در تهران، از مسیر همدان  آغاز و در کرمانشاه ادامه و  در کردستان خاتمه می یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مسیر همدان – کرمانشاه – کردستان به عنوان مسیر تاریخ و تمدن شناخته می شود، این جشن ها از 23 تا 26 اسفند در این مسیر برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه کرمانشاه روز 25 اسفند میزبانی این رویداد را برعهده دارد، افزود: این رویداد در شهر کرمانشاه با همکاری این اداره‌کل و شهرداری کرمانشاه تحت عنوان «حرکت در بستر تاریخ کرمانشاه» برگزار می شود.

وی ادامه داد: بازدید از معبد آناهیتا، سایت جهانی بیستون و اجرای برنامه‌های آیینی در محوطه تاق‌بستان در این روز انجام می‌شود.

گوهری در ادامه عنوان کرد: نوروز به نام ۱۲ کشور به ثبت رسیده و این فرصت بسیار مناسبی است تا داشته‌های فرهنگی و آیینی خود را در حوزه نوروز که عموما به ثبت ملی نیز رسیده‌اند، معرفی کنیم.

وی حضور نماینده یونسکو، ۱۴ دیپلمات و ۲۰ خبرنگار خارجی در این رویداد را از جمله ظرفیت‌های آن عنوان کرد و گفت: فرصت مناسبی است تا مجموعه تاق‌بستان به عنوان یک برند جهانی معرفی شود و به ثبت جهانی آن در آینده کمک کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: همچنین با توجه با اینکه کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا در یونسکو ثبت شده، این برنامه فرصت مناسبی برای معرفی این ظرفیت کرمانشاه است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *