یزد

اسکان تاکنون ۱۲ هزار مسافر در اماکن اقامتی یزد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد آمار اسکان مراکز اقامتی یزد در روز گذشته را بالغ بر ۱۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: افرادی که کارت واکسن نداشته باشند، پذیرش نمی‌شوند.

«احمد آخوندی» امروز در خصوص آمار مربوط به ترددهای استان در روزهای منتهی به پایان سال، اعلام کرد: مجموع تردد از بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ اسفند شامل ۱۷۱ هزار و ۳۰ دستگاه ورودی و ۱۶۳ هزار و ۵۱ دستگاه تردد خروجی بوده است.

وی ورودی به استان از طریق قطار را زی ابن مدت تعداد سه هزار و ۳۰۲ نفر و خروجی از استان را چهار هزار و ۷۳۳ نفر اعلام کرد.

وی افزود: این آمارها در ۲۷ اسفند ماه شامل تردد ورودی ۴۷ هزار و ۹۲۰ دستگاه سبک و سنگین و تردد خروجی ۴۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه سبک و سنگین بوده است.

آخوندی مجموع آمار اسکان یافتگان استان در تاریخ ۲۷ اسفند را تعداد ۱۲ هزار و ۳۲۲ نفر ذکر کرد و گفت: تا تاریخ هفتم فروردین ماه ۹۵ درصد از ظرفیت اماکن اقامتی یزد تکمیل است.

وی در مورد ثبت نام سامانه امید که تردد از خطوط حمل و نقل است، تصریح کرد: نیروهای ناجا باید مانع تردد خودروهایی که در این سامانه ثبت نام نکرده‌اند، از محل مبدا شود.

وی در خصوص مدیریت فرودگاه و راه آهن نیز خاطرنشان کرد: هر نوع صدور بلیط باید از طریق اتصال به سامانه امید انجام شود تا برای افراد دارای بیماری یا آنهایی که واکسن دریافت نکرده‌اند، بلیط صادر نشود.

وی افزود: افرادی که کارت واکسن نداشته باشند، از سوی اماکن اقامتی استان پذیرش نمی‌شوند و تزریق دو دوز واکسن نیز در این خصوص اجباری است.

وی با بیان اینکه در تمام اماکن اقامتی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه شده است و امیدواریم اتفاق خاصی نداشته باشیم، گفت: پنج اکیپ در دو شیفت از ایمنی تا کنترل سایر بخش‌ها را مورد نظر دارند و حدود ۳۰۰ تذکر تاکنون در این باره صادر شده است.

آخوندی با بیان اینکه برخی از هتل‌ها بسته بهداشتی در اختیار خانواده ها قرار می‌دهند، گفت: ۲۷۲ مدرسه نیز در استان برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده که نظارت بر انها نیز صورت می گیرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *