گیلان

بازدید ۱۶۱ گردشگر خارجی از اماکن تاریخی و گردشگری گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از اقامت بیش از ۲۴۰ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان تا امروز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۶۱ گردشگر خارجی هم از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین آمار حضور گردشگران و مسافرین نوروزی در گیلان، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه تاکنون، ۲۴۴ هزار و ۱۷۱ نفر شب گردشگران نوروزی در مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سه میلیون و ۳۶۸ هزار و ۹۱۰ نفر مسافر نوروزی از طریق زمینی و هوایی به استان گیلان وارد شده‌اند، افزود: این تعداد مسافر در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۱ درصد افزایش دارد.

جهانی به ثبت خودروهای ورودی به استان از جاده‌ها مواصلاتی استان به کمک سامانه رصد خودروها اشاره و اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان روز سوم فروردین امسال، ۶۴۰ هزار و ۵۴ دستگاه خودرو وارد گیلان شده که در مقایسه با مدت مشابه گذشته، حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در ادامه تعداد بازدیدهای نظارتی دستگاه متبوع خود از تاسیسات گردشگری استان را در این مدت ۲۵۰ مورد اعلام و تصریح کرد: ۱۰۰ درصد تخت‌ها در مراکز اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل اشغال شده که نشان از استقبال گسترده‌ گردشگران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری گیلان دارد. همچنین تاکنون ۱۶۱ گردشگر خارجی هم از اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند.

وی از بازدید ۴۵ هزار و ۵۹۱ گردشگر نوروزی از موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان در هشت روز گذشته خبر داد گفت: این تعداد ۲۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *