سفرهای نوروزی

سفرهای نوروزی یک شروع ادامه دار

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سفرهای نوروزی به عنوان یک شروع نام برد و گفت: برآوردها گویای این است که سفرها چه در برخی تعطیلات نظیر عید فطر و چه در تابستان نیز ادامه خواهد داشت.

شالبافیان،در آیین تجلیل از خادمان سفر در استان سمنان از تلاش برای معرفی مقاصد گردشگری جدید به عنوان یک برنامه وزارت متبوع خود نام برد و افزود: استان سمنان با توجه به تنوع بالای جاذبه های گردشگری در شمار این مقاصد جدید قرار دارد.

معاون وزیر اعلام کرد: در تعطیلات نوروز سال ۱۴۰۱، مدت اقامت مسافران در استان از یک شب به دو و نیم شب افزایش یافت.

وی با اشاره به حجم بالای برنامه ها در نوروز امسال اظهار کرد: همراهی‌ها و هم‌افزایی‌ها بین بخش های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باعث برپایی ۸ هزار غرفه صنایع دستی و 2000 برنامه نوروزگاهی در نوروز امسال در سطح کشور شد.

وی با بیاتن اینکه در استان سمنان تجلی بسیار مناسب هم افزایی در حوزه ستاد اجرایی خدمات سفر را مشاهده کردیم افزود: اقدامات صورت گرفته در ایام نوروز ۱۴۰۱ در استان سمنان، این استان را به یک مامن و محل آسایش زایران و مسافران تبدیل کرد.

وی به اهمیت خدمات ارائه شده در این بازه زمانی پرداخت و گفت:۱۲ مادر و فرزند به واسطه به دنیا آمدن نوزاد  و ۸۰۰ نفر از مرگ حتمی در ایام نوروز ۱۴۰۱ در کشور نجات یافتند که جای شکرگزاری دارد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تقدیر از استاندار و بیش از 33 هزار نیروی داوطلبی که در ایام نوروز ۱۴۰۱ در سطح استان و کشور تلاش کردند ادامه داد: معرفی مقاصد جدید گردشگری با هدف توزیع مکانی از جمله اقدامات جدیدی بود که در سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

شالبافیان با بیان اینکه در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، مدت اقامت مسافران در استان از یک شب به دو و نیم شب افزایش یافت به نقش مهم این دستاورد پرداخت و با اشاره به به تداوم سفرها در اواخر بهار و تابستان خاطرنشان کرد: چراغ ستاد خدمات سفر استان سمنان پس از ایام تعطیلات نوروز نیز همچنان روشن بماند.

وی اضافه کرد: پیگیری هایی صورت گرفته تا محتواهای گردشگری با هدف آگاهی بخشی که توسط صدا و سیما مرکز سمنان تولید ، در راستای تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری، از صدا و سیما ملی پخش شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *