طبیعتگردی

برگزاری دوره های طبیعتگردی برای دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل

مسئول کلوپ ملی سافاری از برگزاری دوره های آموزش طبیعتگردی برای دارندگان خودروهای دو دیفرانسیل خبر داد.

نورالدین هاشمی مسئول کلوپ ملی سافاری به خبرنگار مهر گفت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از سال ۱۳۱۴ آغاز به کار کرد در آن زمان فدراسیون اتومبیلرانی وجود نداشت و کارهای امروز فدراسیون توسط کانون انجام می‌شد. متولی بخشی از فعالیت‌هایی که در حوزه گردشگری انجام می‌شود نیز کانون است. چند سالی است که کلوپ ملی سافاری را در کانون ایجاد کرده ایم تا در راستای فرهنگ سازی و نظارت بر طبیعت گردی با خودرو گام برداریم.

هاشمی افزود: برای این موضوع کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته و نه سرفصل مشخص کرده ایم و به علاقه مندان برای حضور در این کلاس‌ها فراخوان می‌دهیم. این دوره‌ها شامل شناخت ابزار و ادوات لازم در آفرود، مهارت رانندگی، آشنایی با تنوع زیستی، جوامع محلی، مدیریت بحران و کمک‌های اولیه خواهد بود که در سه سطح برگزار می‌شود. همچنین به زودی دو دوره برگزار خواهیم کرد که دوره اول آن به مدیران کلوپ های سافاری در استان‌ها اختصاص دارد.

مسئول کلوپ ملی سافاری گفت: معتقدیم طبیعتگردی به آموزش نیاز دارد. خودروهای دو دیفرانسیل از سال ۱۳۲۲ و زمان جنگ جهانی دوم وارد ایران شد یعنی زمانی که ارتش متفقین از ایران خارج شدند این اتومبیل‌ها نیز به مزایده و فروش گذاشته شد. کسانی از آنها استفاده می‌کردند که یا ملاک یا زمین دار بودند این افراد معمولاً کسانی بودند که نحوه استفاده از این خودروها را می‌دانستند و بلد بودند چطور به طبیعت رفته ولی به آن آسیبی نزنند. منتها ما الان به جوانان کشورمان نحوه استفاده از این خودروها را در طبیعت آموزش نداده ایم. باید کسی که این خودرو را دارد بداند زمانی که به یک روستا می‌رود فرهنگ آن روستا و عشایر را بشناسد و بداند چه رفتاری کند.

هاشمی بیان کرد: با تشویق افراد برای حضور در این دوره‌های آموزشی، تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد مانند استفاده از سرویس‌های دیگر کانون با تخفیف‌های بیشتر مانند گواهینامه بین المللی و ترانزیت خودرو و… ضمن اینکه افراد دارای ماشین دو دیفرانسیل که به طبیعتگردی مشغول هستند می‌توانند با عضویت در این کلوپ و گذراندن دوره، برای معاینه فنی خودرو اقدام کنند تا با مشکل کمتری مواجه شوند ما الان می‌بینیم این افراد طوری خودرو را تجهیز کرده اند که استاندارد نیست. در نظر داریم با همکاری با پلیس راهور و شهرداری تهران استانداردهایی تدوین شود که هم دارندگان این خودروها بدانند چه مواردی موجب می‌شود که معاینه فنی نگیرند و هم اینکه هر کسی تکلیف خود را در مواجهه با این خودروها بداند.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *