مسکو

12 جاذبه گردشگری در مسکو (بخش اول)

مسکو یکی از جذاب ترین مقاصد سفر است که دارای تاریخ شگفت انگیز و معماری رنگارنگ و الهام بخش است که نظیرش را هیچ جای دنیا نخواهید یافت.مسکو یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان با جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر است اما این مسئله سنت های فرهنگی و اجتماعی آن را تغییر نداده است.هنگامی که صبح زود در خیابان های سنگ فرش شده میدان سرخ یا لبه ساحلی رودخانه مسکو قدم می زنید تشخیص اینکه در چه قرنی هستید سخت خواهد بود.

معماری تزاری،کلیساهای دیدنی و فرصت هایی برای خرید ها پر زرق و برق ترکیبی بی نظیر برای ایجاد تجربه ای فراموش نشدنی در سفر شما به مسکو است.در این لیست جذاب ترین مکان هایی که باید از آن ها دیدن کنید را آورده ایم.

1-کرملین Kremlin

شاخص ترین سازه در شهر مسکو بدون شک کرملین است.کرملین سازه ای مستحکم مربوط به قرن 15 میلادی است که مساحتی بالغ بر 275000 متر مربع را در بر گرفته و توسط دیوارهایی احاطه شده است.کاخ بزرگ کرملین دارای 700 اتاق است زمانی محل زندگی خانواده تزار بوده و اکنون محل اقامت رئیس جمهور روسیه است.این بنای عظیم بخش های دیگری هم دارد که بعضی از آن ها برای بازدید به روی عموم باز هستند و می توان در ساعات مشخص در آن ها حضور داشت.

به غیر از سه کلیسای جامع (که یکی از آن ها محل تاج گذاری پادشاهان تزار بوده است) و تعدای برج،کرملین دارای ساختمان اسلحه خانه و موزه ای است که اشیایی از تاج سلطنتی و کالسکه های امپراطوری  گرفته تا تخت عاج ایوان مخوف را به نمایش می گذارد.

وبسایت رسمی: https://www.kreml.ru/en-Us/museums-moscow-kremlin/

2-تئاتر بولشوی Bolshoi Theatre

تئاتر بولشوی یکی از زیباترین بناهای مسکو است که یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شرکت های باله و اپرای جهان در آن اجرا می کنند.این ساختمان در طول قرن گذشته چندین باز به صورت عمده بازسازی شده است از جمله بازسازی اخیر که در سال 2011 برای بازیابی برخی جزئیات معماری انجام شد.با تمام این اوصاف این بنا هنوز عظمت نئوکلاسیک خود را حفظ کرده است.

تئاتر بولشوی که امروز می بینید در سال 1824 پس از چندین بار آتش سوزی مجدد افتتاح شده است.فضای داخل بنا با مخمل های قرمز،لوستر کریستالی سه طبقه و قاب های طلایی حس باشکوهی از دوره بیزانس-رنسانس را القا می کنند.

وبسایت رسمی: https://www.bolshoi.ru/en/

3-مرکز خرید گام GUM

گام قدیمی ترین و مجلل ترین مرکز خرید مسکو است که دارای معماری شگفت انگیز و دیدنی می باشد که در سال 1800 به سبک نئو-روسی ساخته شده تا ترکیبی زیبا از یک اسکلت فولادی و 20000 پانل شیشه ای که یک سقف قوسی را پدید آورده اند،را به نمایش بگذارند.این مرکز خرید سازه ای منحصر به فرد در آن زمان بوده است چرا که شیشه ها باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند زمستان های پر برف روسیه را تاب بیاورند. نمای بیرونی این ساختمان با سنگ مرمر و گرانیت پوشیده شده و بسیار چشمگیر است.

امروزه گام به عنوان بزرگترین مرکز خرید شناخته نمی شود،اما همچنان زیباترین مرکز خرید است.برندهای متفاوتی مثل Gucci,Manolo Blahnik در گام شعبه دارند.این مرکز خرید ممکن است برای بازدیدکنندگانی که به دنبال خریدهای مقرون به صرفه هستند مناسب نباشد اما زیبایی بنا ارزش دیدن آن را برای همه دارد.

طبقه سوم این مرکز خرید اغذیه فروشی های متفاوتی دارد و شما می توانید انواع غذاهای سنتی روسی را در این محل امتحان کنید.

وبسایت رسمی: https://gumrussia.com/

4-مقبره لنین Lenin’s Mausoleum

مقبره لنین،آخرین محل خواب ابدی رهبر شوروی،ولادیمیر لنین است که در یک نقطه میدان سرخ واقع شده است.

جسد لنین از زمان مرگش در سال 1924 تا کنون به صورت مومیایی در این مقبره محافظت می شود.طرح اولیه این بود که جسد پس از مدت کوتاهی نمایش عمومی به خاک سپرده شود اما این طرح با درخواست مردم روسیه به سرعت تغییر کرد.

پس از بازدید بیش از 100000 نفر از جسد لنین در طول 6 هفته،تصمیم گرفته شد که یک تابوت جدید و یک فضای نمایش دائمی تر که عملا می تواند جسد لنین را برای مدت طولانی تر حفظ کند،ساخته شود.بنابر این مقبره کنونی لنین بنا شد.در طول سال ها مقبره لنین و پله های مرمرین آن به نقطه ای تبدیل شد که رهبران شوروی رژه ها و رویدادهای میدان سرخ را در آنجا تماشا می کردند.

جسد مومیایی شده لنین هنوز در یک تابوت شیشه ای ضد گلوله نگهداری می شود و برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده است.در حالی که شاید بازدید از این مقبره شاید امری غیر عادی به نظر برسد اما برای علاقه مندان به تاریخ جالب است که بدانند میراث لنین چگونه ملت را تغییر داده است.برای بازدید از این مقبره احتمالا باید در صف های طولانی بایستید.

5-میدان سرخ Red Square

همه خیابان های اصلی مسکو از میدان سرخ شروع می شوند بنابراین به مشخص است که چرا این میدان به عنوان قلب شهر شناخته می شود.این میدان عظیم با ابعادی بالغ بر 330 متر طول و 70 متر عرض توسط کرملین،مقبره لنین،دو کلیسای جامع و یک موزه تاریخی دولتی احاطه شده است.در سال 1945،رژه بزرگی به مناسبت پیروزی نیروهای مسلح شوروی بر ارتش نازی آلمان برگزار شد.

کلیسای جامع سنت باسیل یکی از شاخص ترین بناهای میدان سرخ است که در سال 1555 ساخته شده است.این کلیسای جامع دارای جزئیات معماری الهام گرفته از طراحی های بیزانسی و آسیایی می باشد.تعداد 9 نمازخانه در داخل کلیسا وجود دارد که همگی با نقاشی های دیواری رنگارنگ تزئین شده اند.میدان سرخ و کاخ کرملین هر دو در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده اند.

در ایام آخر هفته غرفه هایی برا فروش سوغات و صنایع دستی مانند عروسک ماتروشکا در ورودی میدان سرخ برپا می شوند.

6-موزه کیهان شناسی Museum of Cosmonautics

روسیه و ایالات متحده همیشه در زمینه اکتشافات فضایی پیشرو بوده اند.موزه کیهان شناسی در حدود 85000 مورد را به نمایش می گذارد و همچنان الهام بخش است.

نمایشگاه های اصلی این موزه کپسول فضایی مورد استفاده توسط یوری گاگاری(اولین انسانی که به فضا سفر کرد)،پرچم اتحادیه جماهیر شوری که از تکه های ماه درست شده،لباس فضایی شوروی و یک موشک مربوط به سال 1960 را نمایش می دهد.

تورهایی با راهنماهای انگلیسی زبان در این موزه در دسترس بازدیدکنندگان هستند و همچنین یک سالن سینما وجود دارد که فیلم های کوتاه زیرنویس شده درباره تاریخچه برنامه های اکتشافات فضایی و اولین پرواز فضایی سرنشین دار را به نمایش می گذارد.

این موزه در داخل پایه بنای یادبود فاتحان فضا قرار گرفته که تقریبا 20 سال قبل از افتتاح موزه ساخته شده است.

وبسایت رسمی: http://www.kosmo-museum.ru/?locale=en

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *