دبی

برنامه ریزی برای سفر سه روزه به دبی

دبی شهری زیبا و مدرن است و برای گردشگرانی که از این شهر دیدن می کنند دنیایی از جاذبه های توریستی را به ارمغان می آورد.دبی حقیقتا خارق العاده است.تصور اینکه دبی زمانی یک دهکده آرام در دل کویر بوده،بسیار سخت است.در سفر به دبی هرچه به اطراف نگاه کنید جاذبه های بی نظیر می بینید که نوید سرگرمی های شگفت انگیز را به شما می دهند.

شگفتی های طبیعی،آسمان خراش های سر به فلک کشیده،مراکز خرید،پارک های متعدد،غذاهای محلی و بین المللی و فعالیت های برگرفته از فرهنگ و در نهایت کویر بی پایان در سفر به دبی خاطرات فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

روز اول:در مرکز شهر دبی بگردید

دبی مال

شما در دبی هستید تا تجربه ی سفری لوکس را داشته باشید پس چه جایی بهتر از دبی مال بزرگترین مرکز خرید و تفریح در دبی که مجموعه ی کاملی از معتبرترین برندهای لباس در جهان،لوازم الکترونیکی،آرایشی و بهداشتی،دکوراسیون منزل و غیره می باشد.

همچنین در دبی مال می توانید از امکانات تفریحی مانند یک پیست یخ در ابعاد پیست های المپیک،پارک واقعیت مجازی،پارک کودکان،سالن سینما و غیره نیز استفاده کنید.یکی از جالب ترین بخش های دبی مال آکواریوم غول پیکر دبی و باغ وحش زیر آب آن است که 33000 موجود دریایی در حدود 10 میلیون لیتر آب در آن زندگی می کنند.

در این تونل آبی با زاویه دید 270 درجه می توانید با رزرو تورهای شخصی همراه با کوسه ها در محفظه های ویژه در آب غواصی کنید.

برج خلیفه

بعد از گذراندن نصف روز در دبی مال،در فاصله چند قدمی این مرکز خرید از برج خلیفه که به نماد دبی تبدیل شده است دیدن کنید.برج خلیفه بلندترین ساختمان با بیشترین تعداد طبقات و البته سریع ترین آسانسور در جهان است.با خیالی آسوده به تماشای شهر دبی از طبقه 148ام این برج که بالاترین عرشه دیدبانی است،بگذرانید و از امکاناتی همچون سالن های مجلل،تجربیات مجازی،چشم انداز تلسکوپی و رستوران های شگفت انگیز لذت ببرید.

آب نمای دبی

بزرگترین آب نمای طراحی شده در جهان است که به عنوان یک جاذبه گردشگری استثنایی در شهر دبی شناخته می شود.آب تا ارتفاع حدود 150 متری فوران کرده و به وسیله 6600 چراغ و 50 پرژکتور رنگی نمایش خیره کننده ای را برای تماشاچیان برگزار می کند.شما می توانید در فاصله 9 متری در پیاده روهای اطراف این آب نما ایستاده و این منظره زیبا را تماشا کنید.

سفر به دبی

روز دوم:از ساحل زیبای جمیرا دیدن کنید

نخل جمیرا

صبح خود را با آسایش خیال در پیاده روهای نخل جمیرا آغاز کنید.این مسیر با 6 متر عرض و 11 کیلومتر طو ل در نوار ساحلی قرار گرفته و مملو از فروشگاه های مواد غذایی،نوشیدنی و سوغاتی است.هیچ جایی بهتر از این ساحل برای استراحت زیر آفتاب،تماشای کلان شهر دبی و لذت بردن از طعم غذاهای مختلف بدون مزاحمت هرگونه موتور یا ماشین در اطراف، نیست.

تور قایق های تندرو

پیاده روی را کوتاه کنید یا طوری برنامه ریزی کنید که زود به این ساحل برسید زیرا که جمیرا مرکز تجمع انواع فعالیت های سرگرم کننده است.شما می توانید در ساحل جمیرا سقوط آزاد و تورهای هلیکوپتر را به صورت ماجراجویانه تجربه کنید.مشخص است که شما نمی توانید همه فعالیت های موجود در این ساحل را در 3 روز تجربه کنید اما بهترین کار این است که در مدت زمان کوتاهی که در اختیار دارید یک صندلی از قایق تندرو را رزرو کنید و در 90 دقیقه نقاط دیدنی مارینا دبی و نخل جمیرا را ببینید.

مجموعه هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس از جاذبه های معروف جمیرا است که مشهورترین سرآشپزان رستوران،هتل 5 ستاره و مجموعه کاملی از سرگرمی ها را در خود جای داده است.کودک درون خود را در پارک آبی شماره یک مجموعه که شامل 30 وسیله سواری و سرسره،رودخانه ای آرام و یک ساحل اختصاصی است،رها کنید.در این پارک آبی می توانید سقوط عمودی را تجربه کنید،در استخرها شنا کنید یا در کنار ساحل آبمیوه ای خنک بنوشید.برای نهار استراحتی کوتاه کنید و فضای شگفت انگیز داخلی هتل را نیز ببینید.اگر وقت بیشتری دارید از آکواریوم لاست چمبرز Lost Chambers دیدن کنید،آموزش پدل برد ببینید،تور کایاک بگیرید،به اسپا بروید یا در کلوپ ساحلی تفریح کنید.

کشتی تفریحی دوو Dhow

بعد از یک روز پر از هیجان،با آرامش از خط ساحلی باشکوه مارینا دیدن کنید.مارینا یکی مناطق لوکس در شهر دبی است که دارای برج های سر به فلک کشیده،ساختمان ها و آپارتمان های بلند مرتبه است.تماشای این آسمان خراش ها که زیر آسمان شب روشن شده و انعکاس آن ها در کانال مصنوعی مارینا به طول 3 کیلومتر،لذت سواری کشتی کروز Dhow را دو چندان می کند.همانطور که شما با کشتی در این کانال گذر می کنید ردیفی از بوفه های مجلل و نمایش های زنده را خواهید دید.این کشتی برای همه اعضای خانواده تجربه فوق العاده ای خواهد بود.سواری با کشتی Dhow یکی از بهترین کارهایی است که می توانید در سفر به دبی انجام دهید.

سفر به دبی

روز سوم:از مناطق قدیمی دبی بازدید و با تورهای سافاری دبی ماجراجویی کنید.

روز سوم را در کوچه های پر پیچ و خم بازارهای عربی به نام سوک آغاز کنید.در این بازار خرید و فروش همچنان به سبک سنتی انجام می شود.بازار یا سوک طلا محبوب ترین بخش در میان گردشگران است.جایی که می توانید معتبرترین جواهرات را با کمترین قیمت در دنیا خریداری کنید.به بازار یا سوک ادویه و عطر بروید و پارچه،قالیچه و فرش ایرانی و انواع سوغاتی های جالب را خریداری کنید.

محله تاریخی الفهیدی

سوار قایق آبرا(نوعی قایق سنتی و محلی در دبی) با کرایه 1 درهم شوید و از یک سمت دبی به سمت دیگر حرکت کنید.گشت و گذار در منطقه تاریخی الفهیدی یا محله بستکیه که بین رودخانه کریک و خور دبی واقع شده،شما را به دورانی می برد که دبی یک دهکده ماهیگیری بود.محله الفهیدی با ردیفی از ساختمان های قدیمی و دارای بادگیر به شما این امکان را می دهد که سبک زندگی سنتی مردمان عرب در دبی را در واقعی ترین شکل آن ببینید و البته از مدرنیته فرار کنید.

سافاری کویر دبی

بعد از چند روز گشت و گذار در بخش های جدید و قدیم دبی یک بعد از ظهر را به کویر بروید.سافاری صحرای دبی گزینه بسیار مناسبی برای کشف و ماجراجویی فرهنگ و طبیعت دبی است.در گستره شن های طلایی،آرامش و هیجان را هم زمان می توانید در اطراف خود احساس کنید.تفریحات این صحرا شامل سواری خودروهای سافاری،شتر سواری،سندبوردینگ یا شن سواری و سواری موتورهای چهار چرخ است.همچنین در هنگام غروب آفتاب می توانید عکس های زیبایی در شن و ماسه ها بگیرید.فراموش نکنید که با لباس های سنتی عربی نیز تصاویر جذابی از خود ثبت کنید.

دیدن همه جاذبه های دبی در سه روز غیر ممکن است.با این حال دیدن و تجربه مواردی که در این مقاله معرفی کردیم می تواند چشم انداز کلی از این شهر به شما بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *