کم‌ترین شکایت از عدم پرداخت وجوه لغو رزرو هتل‌ها در مشهد

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: در مشهد کمتر شکایتی از این‌که هتل‌ها هزینه‌ای را مرجوع نکرده باشند، داشتیم و در حال حاضر مشکلاتی که در واحدهای گردشگری وجود دارند، مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است، چرا که دفاتر خدمات مسافرتی بلیت و ویزا تهیه کرده‌اند که مبالغ این موارد به آن‌ها پرداخت نشده است و در حال حاضر دچار مشکلاتی هستند.

یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نحوه پیگیری وجوه لغو رزرو خدمات مسافرتی از جمله هتل‌ها اظهار کرد: برابر بخش‌نامه‌ای که از سمت معاونت وزارت گردشگردی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی به ما ابلاغ شد، بلافاصله به تمام هتل‌ها و تاسیسات گردشگری اعلام کردیم که باید وجوه لغو رزروها بازپرداخت شود و تقریبا قریب به اتفاق واحدهای اقامتی هزینه‌های لغو رزروهایشان را برگرداندند.

وی افزود: در مشهد اما کم‌تر شکایتی از این‌که هتل‌ها هزینه‌ای را مرجوع نکرده باشند، داشتیم؛ منتهی در صورت شکایت از هتل‌ها در مشهد ما سریعا پیگیری خواهیم کرد. در حال حاضر مشکلاتی که در واحدهای گردشگری وجود دارد، مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی است، چرا که دفاتر خدمات مسافرتی بلیت و ویزا تهیه کرده‌اند که مبالغ این موارد به آن‌ها پرداخت نشده است و در حال حاضر دچار مشکلاتی هستند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: ما شکایاتی از برخی دفاتر دریافت کردیم، حل مشکل دفاتر خدمات مسافرتی مستلزم این است که این دفاتر بتوانند پول‌ها را از راه‌آهن، ایرلاین‌ها و… دریافت کنند تا امکان پرداخت وجوه برای آن‌ها ممکن شود؛ البته برخی از دفاتر مسافرتی نیز برای این که مشتری‌های خود را حفظ کنند، تسویه حساب‌ها را با هزینه‌های شخصی خود انجام می‌دهند.

بیدخوری خاطرنشان کرد: در بازدیدهای موردی که انجام دادیم، متوجه شدیم که برخی از دفاتر خدمات مسافرتی فعال هستند و به شکایات رسیدگی می‌کنند؛ البته یکی از توصیه‌های ما این است که مسافرانی که تورهایی را قبل از این مورد رزرو کرده بودند، به دفاتر خدمات مسافرتی کمی فرصت دهند تا مبالغ لغو رزروها را پرداخت کنند و یا این که اگر برایشان مقدور است، تورهایشان را به آینده موکول کنند.

وی گفت: در همین راستا دستورات لازم به واحدهای اقامتی ابلاغ شده است و مردم اگر شکایتی دارند می‌توانند به شماره کشوری 09629 و یا به شماره استانی 05137045 مراجعه کرده و شکایات خود را مطرح کنند تا ما با سرعت پیگیر شویم؛ البته خوشبختانه در مورد پرداخت وجوه واحدهای اقامتی تحت پوشش ما در استان مشکل خاصی نداریم.

از ورود تعداد زیادی از مسافران به مشهد جلوگیری شده است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: آمار مسافرانی که به مشهد سفر کرده‌اند توسط معاونت زیارت استان اعلام می‌شود، اما در خصوص مسائل مربوط به حوزه ما از ابتدای سال و زمانی که اطلاعیه استانداری برای عدم پذیرش مسافر ابلاغ شد، باید گفت چیزی بیش از 120 واحد اقامتی درخواست مکتوب فرستاده و واحدهای خود را تعطیل کردند.

بیدخوری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر موضوع اسکان مسافران ورودی به مشهد علی‌رغم هشدارها و با توجه به عدم پذیرش مسافر از سوی مراکز اقامتی ابراز کرد: از ابتدای سال نیز ظرفیت اشغال هتل‌ها در مشهد به صفر رسیده است و در این ایام مسافرانی که به مشهد سفر کردند، امکان اقامت در واحدهای رسمی و غیررسمی را ندارند و پذیرش مسافر در مشهد صورت نمی‌گیرد؛ به عقیده من مسافرانی که به مشهد سفر کرده‌اند، همشهریان ما هستند که در شهرهای دیگر اقامت دارند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با نظارت‌هایی که وجود دارد، از ورود تعداد بیشتر مسافران به مشهد جلوگیری شده است و در صورت مواجهه با کوچک‌ترین موردی اخطارهای لازم صورت گرفته و اجازه داده نشده است که افراد مشکوک وارد مشهد شده و در واحدهای اقامتی ساکن شوند.

هنوز هیچ‌یک از واحدهای اقامتی مشهد برای اسکان بیماران بهبودیافته کرونا مورد استفاده قرار نگرفته است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ضمن یادآوری آمادگی هتل‌ها برای اسکان بیماران بهبودیافته ویروس کرونا خاطرنشان کرد: حدود 1500 تخت در واحدهای بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند که این کار به صورت داوطلبانه انجام گرفته است.

بیدخوری عنوان کرد: در جلسه ستاد کرونا که در حوزه واحدهای اقامتی و گردشگری در استانداری اعلام شد واحدهای رسمی که متعلق به دستگاه اجرایی و دولتی هستند، ظرفیت خود را اعلام کنند؛ تعداد واحدها 21 واحد بوده که برگه‌های اعلام آمادگی آن‌ها نیز دریافت شده است؛ اما در حال حاضر هیچ کدام از واحدهای اقامتی در مشهد برای اسکان بیماران بهبودیافته ویروس کرونا استفاده نشده است.

وی اضافه کرد: علت امر این است که اسکان در واحدهای اقامتی اولویت اول نیست و مجموعه‌های زیادی توسط دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری فراهم شده که اولویت اول هستند؛ واحدهای اقامتی برای اضطرار و شرایط بسیار بحرانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی متذکر شد: البته لازم به ذکر است که واحدهای اقامتی ما قرار نیست تبدیل به بیمارستان یا محل درمان شوند، پیش‌بینی کرده‌ایم بیماران کرونایی که دوره درمانی خود را سپری کرده‌اند، دوران نقاهت خود را در واحدهای اقامتی که عمدتا از واحدهای اقامتی اجرایی هستند، بگذرانند؛ در این پیش‌بینی بیش از 6 هزار و 500 تخت آماده شده است که در صورت لزوم در مدار قرار گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *