ترکیه

سفر به زیباترین شهر ترکیه بعد از گذراندن ایام قرنطینه

همان‌گونه که گفتن باشکوه‌ترین شهر جهان بسیار سخت است، نام بردن یک شهر به‌عنوان زیباترین شهر ترکیه نیز کار ساده‌ای نیست.

اما اگر بخواهیم کمی ریزبینانه‌تر به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم با استفاده از تجارب مسافران تور ترکیه و جمع‌بندی نظریاتی که هرکدام از گردشگران در مورد زیباترین شهر ترکیه داده‌اند به یک نتیجه‌گیری برسیم.

از طرفی در ایامی که ویروس کرونا تمام دنیا را تحت سلطه خود گرفته بسیاری از افراد بعد از مدت طولانی قرنطینگی به دنبال آن هستند تا یک سفر متفاوتی را تجربه کنند. همچنین با توجه به این‌که ترکیه راحت‌ترین و پرطرفدارترین مقصد میان ایرانیان است، قصد داریم تا علاوه بر معرفی زیباترین شهر ترکیه، نکاتی را در مورد نحوه سفر به ترکیه با توجه به شرایط موجود گوشزد کنیم.

گام اول در سفر به ترکیه

با توجه به اینکه همچنان سایه کرونا بر سر کشورهای دنیا سنگینی می‌کند و از طرفی کشورها جهت جلوگیری از فروپاشی اقتصاد خود مجبور به ارائه راه‌حل‌های دو سر بردی هستند که هم صنایع ازجمله گردشگری و هوانوردی به روال عادی خود برگردند و هم خطری سلامتی گردشگران و مردم محلی را به خطر نیندازد. دراین‌باره، ترکیه را می‌توان جز اولین‌ها دانست که این راه‌حل را ارائه داد تا به‌زودی شاهد جریان سفرها در این کشور باشیم. حال می‌خواهیم بدانیم برنامه موردنظر چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

چه تمهیداتی برای مسافران تور ترکیه در نظر گرفته‌شده است؟

وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، برنامه گواهی سلامت گردشگری را که قرار است در تابستان ۲۰۲۰ عملیاتی شود، آغاز کرده است. این گواهی با پیشگامی وزارت فرهنگ و گردشگری و همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و تمام فعالان و همکاران صنعت گردشگری آماده‌شده است؛ برای شهروندان ترکیه و همچنین گردشگران خارجی که قصد دارند تعطیلات خود را در این کشور بگذرانند تدابیر ویژه‌ای از قبیل حمل و نقل، اقامتگاه‌ها، سایر زیرساخت‌ها و همین‌طور وضعیت سلامت مسافران را شامل می‌شود.

امنیت مسافران تور ترکیه

یکی از موارد مهم در سفر به ترکیه، بخش امنیت مسافران است که در برنامه گواهی سلامت گردشگری توسط نهادهای ذکرشده مدنظر گرفته می‌شود این اقدامات شامل مواردی چون: جلوگیری از ورود گردشگران بدون ماسک در ترمینال‌ها و توزیع رایگان ماسک میان مسافران، نصب دوربین‌های حرارتی، سنجش دمای بدن مسافران، تهیه کف‌پوش‌های ضدعفونی‌کننده و در صورت نیاز تهیه کابین‌های ضدعفونی‌کننده و اجرای پروتکل‌های سلامت در خصوص مسافرانی که شرایط سفر را ندارند، می‌باشد. این تدابیر از زمان ورود مسافر تا پایان سفر اتخاذ شده‌اند.

آنتالیا، زیباترین شهر ترکیه برای مسافرت

آنتالیا شهری زیبا در مجاورت دریای مدیترانه است که وجود مناظر و چشم‌اندازهای زیبای طبیعی، این شهر را به شهری فوق‌العاده و شگفت‌آور برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است. سالانه گردشگران زیادی از نقاط مختلف دنیا به این شهر سفر می‌کنند. همچنین وجود اماکن تاریخی و آثار باستانی فراوان در این شهر، باعث شده است تا علاقه‌مندان به تاریخ نیز با خرید تور آنتالیا جذب این شهر شوند.

تماشای جاذبه‌های گردشگری آنتالیا با رعایت قوانین بهداشتی

یکی از موضوعات بسیار مهمی که در ارتباط با فراگیر شدن ویروس کرونا وجود دارد این است که به گفته بسیاری از مقامات در کشورها سایه این ویروس می‌تواند همچنان در ماه‌های آینده بر سر مردم سنگینی کند و از طرفی دولت‌ها مجبور شدند تا با قرار دادن شرایطی از نابودی اقتصاد خود جلوگیری کنند؛ و از طرفی ترکیه در کنار کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا، مالزی و … پیشرفت اقتصادی خود را مدیون صنعت گردشگری است و به همین دلیل مجبور است با ارائه برنامه‌هایی هم از به خطر افتادن سلامت مردم خود و گردشگران جلوگیری کند و هم اینکه مانع از متضرر شدن و نابودی اقتصاد خود شود. به همین دلیل با رعایت قوانینی گردشگران می‌توانند از اماکن زیر دیدن کنند و سفر خاطره‌انگیزی را تجربه کنند.

· برج ساعت آنتالیا

· آبشار دودن

· مسجد مهمت پاشا

· قلعه رومیان آنتالیا

· شهر پرگ آنتالیا

· شهر ترمسوس آنتالیا

· غار کارائین آنتالیا

· کاله ایچی آنتالیا

· پارک ملی آنتالیا

موارد ذکرشده اماکن گردشگری آنتالیا می‌باشند که بازدید از هرکدام می‌تواند مسافران را به این نتیجه برساند که چرا به آنتالیا، زیباترین شهر ترکیه می‌گویند.

حال که ترکیه تسهیلاتی را جهت سفر به این کشور فراهم کرده است. اگر قصد سفر به خارج از کشور را دارید پیشنهاد می‌کنیم که سفر به آنتالیا را از دست ندهید.

البته بازهم تاکید می‌کنیم که این سفرها پس از صدور مجوز مسافرت‌های خارجی از طرف دو کشور ایران و ترکیه و رعایت مواردی است که هنگام حضور در این مجموعه‌ها می‌بایست توسط گردشگران رعایت شود تا سلامت همگان هنگام بازدید از این مکان‌ها تضمین شود؛ که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار به همراه داشتن ماسک و سایر لوازم بهداشتی دانست.

حال که با زیباترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا آشنا شده‌اید می‌توانید برای فراموشی دوران سخت حاصل از قرنطینه خانگی به این شهر خارق‌العاده سفر کنید و خاطرات خوبی را برای خود و همراهانتان بسازید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *