ایران

۵ اثر برتر تاریخی ایران را بشناسیم

ایران پر از بناها و آثار تاریخی فوق‌العاده است. در طول سفرها همگی به چند مورد از این بناهای زیبا سر زده‌ایم.

به گزارش ایسنا،یکی از ارزان‌ترین روش‌های مسافرت هوایی، استفاده از بلیط چارتر است.

بلیط چارتر چیست؟

بلیط هواپیما به دودسته تقسیم می‌شود؛ چارتر و سیستمی. بلیط چارتر از سوی شرکت‌های هواپیمایی مختلف یا چارترکننده‌ها ارائه می‌شود و از دسترسی ایرلاین‌ها خارج است.

این بلیط عموما ارزان‌تر است و در لحظات پایانی سفر به‌راحتی پیدا می‌شود؛ اما برای استرداد بلیط هواپیما چارتر باید قوانین خود شرکت هواپیمایی را مطالعه کنید و از شرایط آن مطمئن شوید. حال که با بلیط هواپیما چارتر آشنا شدیم، با جاذبه‌های گردشگری ایران هم بیشتر آشنا شویم.

زیگورات چغازنیل

زیگورات بنایی مذهبی در تاریخ باستان خاورمیانه محسوب می‌شود. یکی از برترین زیگورات‌های منطقه زیگورات چغازنیل است. این زیگورات در شهر شوش در استان خوزستان قرار گرفته است.

برای رسیدن به این زیگورات می‌توانید بلیط هواپیما چارتر به مقصد اهواز را خریداری کنید و پس‌ از آن می‌توانید به شهر شوش بروید. فاصله شهر شوش تا اهواز هم حدود ۱۰۰ کیلومتر است؛ اما این رانندگی ارزشمند خواهد بود چون با یکی از برترین بناهای تاریخی ایران روبرو خواهید شد.

بخش‌های مهمی از این زیگورات در طول تاریخ از بین رفته؛ اما همچنان ساختار کلی آن باقی‌مانده است. همچنین در بازدید از این زیگورات باید مراقب باشید و سعی کنید که با احترام تمام با آن برخورد کنید.

اصلی‌ترین چیزی که در بازدید از این زیگورات متوجه خواهید شد، جنس آجری آن است. آن زمان تنها مصالح مورداستفاده آجر بوده و مردم توانستند با آجر چنین بنای باشکوهی را طراحی کنند.

بیستون

در استان کرمانشاه، بنای تاریخی بیستون قرار گرفته است. اگر قصد سفر به کرمانشاه را دارید می‌توانید بلیط چارتر را از فلایتیو تهیه کنید. بنای بیستون یک سنگ‌نبشته تاریخی است و در حقیقت به‌عنوان بزرگ‌ترین سنگ‌نبشته جهان شناخته می‌شود. در قصه‌ها و افسانه‌های ایرانی هم بیستون جایگاه خاصی دارد.

در قصه‌ها ذکرشده که بیستون را فرهاد کند. پس‌ از این که فرهاد از عشق شیرین به جنون رسید، سر به بیابان گذاشت. آنجا فرهاد شروع به کندن کوه کرد و بیستون خلق شد.

روی این بیستون شرح پیروزی داریوش در یکی از جنگ‌های باستانی ذکر شده است. این سنگ‌نبشته قسمت‌های مختلفی دارد. با بازدید از آن غرق در عظمت و تاریخ این بنای فوق‌العاده‌ی ایرانی شوید.

تخت جمشید

پارسه، تخت جمشید و پرسپولیس همگی نام مهم‌ترین سازه تاریخی ایران هستند. بدون هیچ شکی می‌توان تخت جمشید شیراز را به‌عنوان مهم‌ترین اثر تاریخی ایرانی نامید. تخت جمشید مجموعه‌ای از کاخ‌های مختلف است که هر کدام در دوران هخامنشی استفاده‌ی سلطنتی خود را داشتند.

تمامی این کاخ‌ها  روی سطحی مرتفع بنا شده‌اند و از طریق پله‎هایی عریض امکان ورود به مجموعه را دارید. در تاریخ باستان و حتی معاصر ایران، تخت جمشید جایگاه خاص خود را دارد. پیشنهاد می‌کنیم حتما در زمانی مناسب با خرید بلیط هواپیما به مقصد شیراز سری به این بنای فوق‌العاده زیبا بزنید.

سازه‌های آبی شوشتر

یکی دیگر از آثار باستانی ایران که کمتر به آن توجه شده، سازه‌های آبی شوشتر است. این سازه‌ها نه تنها امروزه زیبایی خاصی دارند، بلکه ساختار آن‌ها نمودی بر پیشرفت مهندسی باستانی ایران است. همانطور که از نام این سازه مشخص است، باید به شوشتر در استان خوزستان سفر کنید.

این مجموعه آبی حدودا دو دهه گذشته به ثبت آثار ملی رسید. پس‌ از آن هم به ثبت آثار جهانی یونسکو رسید و امروزه به‌عنوان یکی از میراث جهانی این سازمان شناخته می‌شود.

میدان نقش جهان

کلمه میدان کلمه‌ای است که همیشه استفاده نادرستی از آن صورت گرفته. میدان فضایی است که در میان آن مردم امکان گشت و گذار دارند و در اطراف آن تجارت در جریان است. میدان نقش جهان اصفهان یکی از بهترین نمونه‌های یک میدان است.

رستوران، فالوده‌فروشی، بازار صنایع دستی و فروشگاه‌های سوغاتی فراوانی در اطراف میدان حاضر هستند. می‌توانید در محوطه میدان نقش جهان کالسکه سواری کنید. سری به مسجد امام یا کاخ عالی قاپو بزنید.

میدان نقش جهان به‌صورت خلاصه یکی از برترین مجموعه‌های تاریخی ایران است که در دوران صفویه بنا شده. حتما با خرید بلیط چارتر اصفهان سری به این بنای فوق‌العاده بزنید.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *