کرمانشاه

مناطق نمونه گردشگری کرمانشاه ساماندهی می‌شوند

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: در این استان ۵۰ منطقه نمونه گردشگری داریم که ۲۳ منطقه آن دارای معارض است و باید ساماندهی شود.

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایسنا، امید قادری  بااشاره به گذشت  ۱۵ سال از تصویب مناطق نمونه گردشگری در کرمانشاه اظهار کرد: در آن بُرهه تعدادی از مناطق گردشگری که قابلیت‌های زیادی برای جذب گردشگر داشتند، به عنوان منطقه نمونه انتخاب شدند تا با ایجاد زیرساخت‌ها رونق گردشگری را در آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تعداد این مناطق در ابتدا  ۲۰ منطقه بود، اما بعدها ۳۰ منطقه دیگر که قابلیت‌های بالای گردشگری داشتند نیز به این تعداد افزوده شد و امروز  ۵۰ منطقه نمونه گردشگری در استان داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآورشد: متاسفانه زمانی که این تعداد منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری انتخاب کردند، کار پهنه بندی روی آنها انجام نشد تا حدود و حریمشان را مشخص کند که امکان فعالیت به سرمایه گذار را بدهیم.

وی تصریح کرد: همچنین  ۲۳ منطقه دارای معارض اجتماعی هستد، به‌گونه ای که امکان انجام هیچگونه فعالیت زیرساختی در آنها وجود ندارد.

قادری تالاب هشیلان، پارک جنگلی مرصاد و سراب هرسین  را از جمله مناطق نمونه گردشگری دارای معارض در استان خواند و افزود: وجود معارض در این مناطق نمونه گردشگری باعث شده تا نتوانیم آنها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، لذا برنامه ساماندهی این مناطق را با تلاش برای رفع معارض در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در ادامه اعلام کرد: برای مناطقی هم که معارض ندارند، به دلیل گستردگی‌شان تاکنون سرمایه گذاری که توانایی سرمایه گذاری کامل در آنها را داشته باشند نداشته‌ایم، لذا سرمایه گذاران می‌توانند به صورت مشارکتی در یک منطقه سرمایه گذاری کنند.

منبع:همشهری آنلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *