کرمانشاه

تعطیلی اماکن گردشگری کرمانشاه در تاسوعا و عاشورای حسینی

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از تعطیلی تمام اماکن گردشگری استان در تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

جبار گوهری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تمام اماکن گردشگری استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته(۲۷ و ۲۸ مرداد) مقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیل خواهند بود.

وی افزود: براین اساس در این دو روز تمام محوطه های گردشگری استان اعم از روباز همچون مجموعه جهانی بیستون، معبد آناهیتا و مجموعه تاریخی تاق بستان و محوطه های مسقف مانند تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی فعالیت نخواهند داشت.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید براینکه این تعطیلی فقط در دو روز یاد شده خواهد بود، گفت: هرچند که باتوجه به شرایط قرمز کرونایی استان در حال حاضر فعالیت تمام اماکن گردشگری مسقف مانند موزه ها و تکایا متوقف شده، اما فعالیت محوطه‌های رو باز کماکان ادامه دارد.

وی اعلام کرد: تاکنون از سوی ستاد استانی و ملی کرونا هیچ دستورالعملی مبنی بر تعطیلی محوطه‌های گردشگری روباز در شرایط قرمز کرونایی و در تعطیلات پیش رو ابلاغ نشده است.

گوهری خاطر نشان کرد: البته باتوجه به اجرای طرح ممنوعیت تردد جاده ای در تعطیلات کرونایی یک هفته ای، بازدیدکنندگان از محوطه های تاریخی روباز عموما مردم محلی خواهند بود و شلوغی حضور گردشگران را نخواهیم داشت.

وی در خصوص فعالیت مراکز اقامتی استان در این ایام هم گفت: از آنجایی که این مراکز همچون هتل ها، میهمانپذیرها، اقامتگاه های بوم گردی و خانه مسافرها جزو مشاغل گروه یک قرار گرفته اند، براین اساس فعالیت آنها حتی در شرایط قرمز کرونایی نیز مجاز خواهد بود.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه این نکته را هم متذکر شد که فعالیت مراکز اقامتی استان در این شرایط با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و ۵۰ درصد ظرفیت آنها ادامه خواهد داشت.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *