البرز

البرز به مرکز برندهای گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان البرز با اشاره به ظرفیت این استان در حوزه گردشگری گفت: البرز به مرکز برندهای گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم از کرج، فریدون محمدی در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری‌های مشترک بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز که ظهر امروز در اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف انعقاد این تفاهمنامه، ارتقاء سهم استان البرز از درآمد صنعت گردشگری در بازارهای داخلی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه، صنعت گردشگری و صنایع دستی در استان به گونه ای است که می‌توان برای آن بازارهای هدف جهت توسعه اقتصادی تعریف کرد، افزود: برگزاری بازارچه‌های صنایع دستی داخلی و بین المللی با محوریت معرفی جاذبه‌های استان البرز از جمله مفادی است که در این تفاهمنامه  به صورت ویژه دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز همچنین با اشاره به اینکه احیای هنرها و سنت‌های محلی استان از جمله موضوعاتی است که در قالب این تفاهمنامه  به آن توجه شده است، تصریح کرد: تقویت زیرساخت‌ها و معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی با هدف ایجاد زمینه‌های اشتغال و تلاش برای ترویج و احیای هنرها و سنت‌های محلی استان و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه گردشگری و هنری موضوعی بود که در ذیل بندهای تفاهمنامه به آن اشاره شد.

محمدی با بیان اینکه بخش گردشگری محور توسعه استان البرز است،گفت:در این تفاهمنامه آنچه که برای ما مهم و اساسی است، کمک به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خالی و قابل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی در قالب تهیه بسته‌های جذب سرمایه گذاری است که در این راستا  بخش گردشگری می تواند محور توسعه استان تلقی شود.

وی با شااره به ظرفیتهای البرز، در حوزه گردشگری سلامت، تصریح کرد: با ظرفیت موجود البرز می تاند به برند گردشگری در حوزه سلامت تبدیل شود.

اتاق بازرگانی آمادگی همکاری کامل  است

پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز نیز در این مراسم اظهار داشت: اتاق بازرگانی آمادگی کامل خود را با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود با بهرهگیری از کمیسیون گردشگری، در قالب طرح‌ها و برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع  دستی استان البرز به منظور انجام همکاری جهت رفع موانع و مشکلات موجود فعالان حوزههای گردشگری وصنایع دستی استان در بخش خصوصی اعلام می‌کند.

وی افزود: یکی از تعهدات ما به عنوان اتاق بازرگانی البرز، حضور نمایندگان اتاق در مجامع تصمیم سازی و تصمیم‌گیری رویدادهای گردشگری و هنرهای سنتی شامل نمایشگاه‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌های استانی، ملی و بین المللی است.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *