روسیه

آغاز مذاکره با آژانس‌های روسیه برای جذب گردشگر

 رئیس جامعه تورگردانان با بیان اینکه باید ایران را از طریق برگزاری تورهای مجازی به دنیا معرفی کنیم، گفت: مذاکره با برخی آژانس‌های طرف روس را آغاز کرده‌ایم که ایران را جزو برنامه‌های خود قرار دهند.ابراهیم پورفرج درباره سفر به روسیه به عنوان هیئت همراه وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای امضای تفاهمنامه و لغو روادید گروهی با این کشور بیان کرد: از بخش خصوصی حدود ۱۰۰ نفر از حوزه صنایع‌دستی، جامعه تورگردانان، انجمن صنفی و… اعلام آمادگی کرده بودند، اما در شرایط فعلی چند تن از رؤسای تشکل‌ها در حد محدود وزیر را همراهی می‌کنیم، شرایط را بررسی خواهیم کرد و مذاکرات را به زمان بهتری موکول می‌کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان با اشاره به اینکه مذاکره با برخی آژانس‌های طرف روس آغاز شده است، افزود: جامعه تورگردانان در تلاش برای مذاکره با اتحادیه‌های تورفرست است که نتیجه آن منجر به جذب گردشگر شود. هم اکنون نیز با شرکت‌های روسیه در حال مذاکره هستیم که ایران را جزو برنامه‌های خود قرار دهند و گردشگرانشان را به ایران بفرستند.

پورفرج تصریح کرد: در سال‌های گذشته تعداد افرادی که از ایران به روسیه می‌رفتند بیشتر از کسانی بودند که از روسیه به ایران سفر می‌کردند. تلاشمان این است با این اتفاق مثبت و لغو روادید گروهی، این روند را برعکس کنیم.

به گزارش ایرنا از میراث آریا رئیس جامعه تورگردانان درخصوص پیش‌بینی تعداد جذب گردشگر ورودی از این کشور بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به بیماری کرونا اظهار نظر در این مورد سخت است. آنچه مسلم است، هر کشوری دارای گروه‌های فرهنگی است که علاقه‌مند به دیدن آثار، بناهای تاریخی و جذابیت‌های طبیعی هستند؛ در روسیه نیز این پتانسیل وجود دارد و ما در گذشته گروه‌های زیادی را از این کشور به ایران آورده‌ایم.

او به وجود این علاقه‌مندی در روسیه اشاره کرد و افزود: مشکلی که وجود دارد این است که با وجود روابط خوب از نظر سیاسی، روس‌ها شناخت کافی از ایران ندارند و به همین دلیل در انتخاب مقصد گردشگری به ایران فکر نمی‌کنند. ما باید این  ظرفیت را با افزایش رفت‌وآمدها و شناساندن ایران به آن‌ها تقویت کنیم.

پورفرج به اهمیت شرکت در نمایشگاه‌های گردشگری اشاره کرد و گفت: ما سالانه در بیش از ۱۱ نمایشگاه کشورهای مختلف شرکت می‌کنیم، اما به این دلیل که روسیه تا کنون به‌عنوان مقصد گردشگری مطرح نبود هیچ‌وقت در نمایشگاه‌های روسیه حضور جدی نداشتیم. اگر این گفت و شنود را با شرکت‌های روس آغاز کنیم مطمئنا تعداد زیادی گردشگر را جذب خواهیم کرد.

او با اشاره به تجربه موفق در امضای تفاهمنامه با چین افزود: در حاشیه آن مراسم ما با ۱۳۰ شرکت ملاقات کردیم و برای مذاکره صف طویلی تشکیل شده بود. پس از تفاهمنامه رفت‌وآمدها آغاز شد و ۳۵ شرکت از بزرگت‌ترین شرکت‌های مسافرتی چین با ایران شروع به همکاری کردند. روسیه از نظر گردشگر بازار خوبی است و برای آن پیش‌بینی مانند چین داریم.

پورفرج درباره تاثیر وقفه‌ای که ممکن است به واسطه کرونا در شکل‌گیری این همکاری به وجود بیاید، گفت:‌ کاری که ما در چین انجام دادیم بی نظیر بود، اما در حال حاضر بسیاری از آن شرکت‌ها نیستند و تغییر کاربری داده‌اند. اگر شیوع کرونا طولانی شود این فاصله حتما تاثیرگذار خواهد بود.

او برگزاری تورهای مجازی را یکی از راهکارها برای معرفی ایران در این دوران عنوان کرد و افزود: برای این نگرانی که وجود دارد، شروع به راه انداختن تورهای مجازی متنوع برای دیگر کشورها کرده‌ایم که همه پتانسیل‌های ایران اعم از تنوع غذایی، قومی، جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی به دیگر کشورها معرفی شود. ذهن آن‌ها را باید نسبت به ایران به روز و ایران را به طور مجازی در دنیا معرفی کنیم.

رئیس جامعه تورگردانان در ادامه به آغاز برنامه‌ریزی برای جذب گردشگران روس و احیاء بازار چین اشاره کرد و از هند به‌عنوان هدف بعدی جذب گردشگر نام برد.

پورفرج  به اهمیت گردشگری برای اشتغال‌زایی اشاره کرد و افزود: به این دلیل که درآمد حاصل از این صنعت در اقشار مختلف تقسیم می‌شود، می‌تواند جامعه را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد. ما تنها با گردشگری می‌توانیم اقتصاد کشور را توسعه دهیم و پول نفت و گاز را برای زیرساخت‌های کشور هزینه کنیم.

منبع:ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *