اردبیل

نخستین خانه ایرانی در استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: با حمایت این اداره‌ کل و معاونت صنایع‌ دستی وزارت میراث‌ فرهنگی و با مشارکت بخش خصوصی نخستین خانه ایرانی در اردبیل راه‌‌اندازی می‌‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نادر فلاحی در دیدار با پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار داشت: نخستین خانه ایرانی با مشارکت بخش خصوصی و حمایت معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی در استان اردبیل ایجاد می‌شود.

وی افزود: خانه ایرانی شامل خانه‌های تاریخی است که به شکل کامل با صنایع‌دستی و محصولات ایرانی آراسته شده است و خاطره زندگی اصیل ایرانی را در گردشگران تداعی می‌کند که خانه ابراهیمی اردبیل دارای چنین مولفه‌هایی است.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل ادامه داد: بر این اساس اولین خانه ایرانی استان در خانه تاریخی ابراهیمی با حمایت‌های اداره کل و مشارکت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

فلاحی توسعه و ترویج این نوع اقامتگاه‌ها در قالب بوتیک، هتل و اقامتگاه‌های بوم‌گردی روستایی را از برنامه‌های این اداره‌کل برشمرد و بیان کرد: با حمایت‌های لازم از بخش خصوصی این نوع اقامتگاه‌ها را در استان توسعه و ترویج خواهیم داد.

وی گفت: توسعه خانه‌های ایرانی به دلیل اینکه تمام لوازم استفاده شده در آن ایرانی بوده موجب رونق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در کشور شده و الگویی برای تمام خانه‌های ایرانی خواهد بود و در کنار آن زمینه برای احیای فرهنگ اصیل ایرانی را فراهم خواهد آورد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل عنوان کرد: امیدواریم روزی برسد که شاهد باشیم تمام خانه‌ها در ایران هویت و اصالت ایرانی خود را حفظ کرده و نشان دهند که لازمه این امر فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی و حمایت‌های لازم است.

منبع:تسنیم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *