گردشگری

درخواست‌های معاون گردشگری از سازمان هواپیمایی

معاون گردشگری از رییس سازمان هواپیمایی خواست در تصمیم‌گیری برای سفرهای هوایی، رعایت حال معیشت فعالان گردشگری را در نظر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، نشست معاون گردشگری و رییس سازمان هواپیمایی درحالی انجام شد که به تازگی موضوع افزایش نرخ بلیت پروازهای داخلی چالش‌برانگیز شد و حتی واکنش اعتراضی آژانس‌های گردشگری را در پی داشت. هرچند پس از برگزاری جلسه‌ای با حضور وزیر راه، رییس سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌ها و تشکل‌های آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری، دستور این افزایش نرخ که قرار بود از آبان‌ماه لخاظ شود، متوقف شد.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در نشستی با تورج دهقانی زنگنه ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ که به انگیزه مطرح کردن موضوعات روز حوزه گردشگری مرتبط با بخش حمل و نقل هوایی برگزار شد، گفت: در حال حاضر صنعت گردشگری کشور متحمل آسیب شدیدی ناشی از انتشار ویروس کووید ـ ۱۹ شده است و فعالان این حوزه با توجه به بسته بودن مرزهای کشور تنها از بخش ترددهای داخلی ارتزاق می‌کنند، لذا نیاز است در هر گونه تصمیم‌گیری مرتبط با این حوزه و اتخاذ سیاست‌های مرتبط با اجزای بسته سفر، موضوع معیشت بخش خصوصی گردشگری را لحاظ کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیم‌گیری درباره موضوعات هر یک از زنجیره خدمات صنعت گردشگری، بر کل این حوزه تاثیرگذار خواهد بود، افزود: تعاملات فرابخشی در این حوزه در بستر هماهنگی و وحدت مدیریت سبب خواهد شد تا بازار محدود و جان بی‌رمق صنعت آسیب‌دیده گردشگری کشورمان از حیات بازنایستد.

معاون گردشگری درباره ضرورت بازنگری و اصلاح «آیین‌نامه نظارت بر تاسیس و فعالیت دفترهای خدمات مسافرتی، سیاحتی  ـ جهانگردی و زیارتی» مصوب ۱۳۸۰/۳/۲۷ هیأت وزیران، گفت: نیاز است به منظور جمع‌بندی تغییرات و نهایی شدن این آیین‌نامه، نشستی با حضور تمام نهادهای فرابخشی و مرتبط با حوزه گردشگری، از جمله سازمان هواپیمایی کشوری برگزارشود تا نسخه مورد توافق برای تسریع در فرآیند خدمت‌گزاری این حوزه به منظور تصویب به دولت ارائه شود.

تیموری با مطرح کردن موضوع تهیه پیش‌نویس پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور از سوی معاونت گردشگری اظهار کرد: بیشتر کشورها با هدف آماده‌سازی و احیای دوباره صنعت گردشگری خود با وجود بسته بودن و یا تدارک برای بازگشایی مرزها به تهیه ضوابط ورود گردشگران خارجی اقدام کرده‌اند، لذا اقدام صورت‌گرفته از سوی معاونت گردشگری شامل تهیه پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور می‌تواند با همکاری نهادهای فرابخشی مرتبط از جمله سازمان هواپیمای کشوری در مسیر اجرا قرار گیرد.

او افزود: ستاد ملی کرونا با بررسی وضعیت موجود کشور در خصوص انتشار ویروس کووید ـ ۱۹ موضوع پروتکل‌های ورود گردشگران خارجی به کشور را بررسی خواهد کرد تا ضمن دریافت نظرات ارگان‌های مرتبط و تصمیم‌گیری نهایی وارد فاز اجرایی شود، از این‌رو مشارکت و حمایت سازمان هواپیمایی می‌تواند در تسریع روند مربوطه موثر واقع شود.

بنابر گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری، تورج دهقانی زنگنه ـ رییس سازمان هواپیمایی کشوری ـ با استقبال از موضوعات مطرح‌شده از سوی معاون گردشگری به تشکیل کارگروهی مشترک با هدف تسریع در پیشبرد موضوعات اشاره‌شده تاکید کرد.

زنگنه با تشریح تلاش‌های صورت‌گرفته به منظور مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی خارجی و از سرگیری پروازها، بر همکاری هر چه بیشتر در روند تایید و اجرای پروتکل ورود گردشگران خارجی به کشور تاکید کرد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *