گیلان

صدور مجور تاسیس سه موزه در گیلان

معاون میراث فرهنگی گیلان از صدور مجوز راه اندازی سه موزه تخصصی حصیر در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه خمام، موزه مردم شناسی عشایر واقع در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت خبرداد.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: مجوز ایجاد سه موزه با عناوین موزه تخصصی حصیر در خانه حصیر ایران واقع در روستای فشتکه خمام، موزه مردم شناسی عشایر واقع در ساختمان میراث فرهنگی شهرستان رضوانشهر و موزه رشتی دوزی در ساختمان کلاه فرنگی رشت از سوی اداره کل موزه‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شد.

معاون میراث فرهنگی گیلان از جمله اهداف تاسیس موزه‌های تخصصی حصیر بافی و رشتی دوزی را شناسایی و معرفی این هنر اصل و سنتی، شناسایی اساتید و پیشکسوتان این هنر، جمع‌آوری آثار هنری سنتی و نمایش آنها و همچنین ایجاد محل درآمدی برای هنرمندان این حوزه برشمرد.

وی گفت: بر اساس اعتبارات پیش‌بینی شده و با همکاری شهرداری، بخشداری و فرمانداری شهرستان‌ها با اداره کل میراث فرهنگی، به زودی شاهد بهره‌برداری از این سه موزه تخصصی خواهیم بود که گامی مهم در راستای احیا و معرفی صنایع دستی استان و تقویت اقتصادی هنرمندان شاغل در این حوزه‌ها است.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *