گیلان

هتل‌های گیلان به نقاهتگاه بیماران کرونایی تبدیل می‌شوند

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از کاهش مسافران استان به واسطه اعمال محدودیت‌های تردد خبر داد و گفت: بیش از 2 هزار تخت در استان گیلان آماده تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با آغاز ممنوعیت‌های جدید کرونا در حوزه تردد و از زمانی‌که بحث ممنوعیت‌ها در جاده‌های شمال اجرا شد طی این مدت شاهد کاهش ۶۰ درصدی تردد در جاده‌های شمال کشور بودیم.

حمیدرضا آذرپور (معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان) با اشاره به آن که طی این مدت شاهد تاثیر اعمال محدودیت‌های تردد در حوزه گردشگری استان بودیم، گفت: با وجود آنکه مراکز اقامتی استان در حالت استندبای قرار دارند اما با رسیدن میزان تردد به مرز صفر، تقریبا می‌توان گفت مسافر در استان گیلان نیست.

به گفته آذرپور؛ در شرایطی که هتل‌ها و مراکز اقامتی استان گیلان خالی از مسافر هستند بسیاری از هتلداران که می‌توانند اتاق‌های خود را برای تبدیل به نقاهتگاه بیماران کرونایی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند در این خصوص اعلام آمادگی کرده‌اند. در این میان بیش از دو هزار تخت آماده تبدیل شدن به نقاهتگاه بیماران کرونایی است.

با وجود آنکه در طرحی که از سوی وزارت بهداشت پیشنهاد شده است اولویت نخست با هتل‌های دولتی و سپس هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است اما به گفته معاون گردشگری استان گیلان، همچنان هتل‌های بخش خصوصی نسبت به هتل‌هایی بخش دولتی پیشتاز هستند.

آذرپور در خصوص شرایط سایر فعالان حوزه گردشگری استان گیلان نیز گفت: رستوران‌های استان یا تعطیل هستند یا به صورت بیرون‌بر فعال هستند. دفاتر خدمات مسافرتی به هیچ عنوان فعالیتی ندارند مگر آن دفاتری که دارای مجوز بند الف هستند و درصدد فروش بلیط هواپیما برمی‌آیند به آن هم بسیار محدود است.

با توجه به افزایش شدت بارش باران در استان گیلان و بالا آمدن آب روخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها بیم آن می‌رود که بناهای تاریخی و حوزه میراث فرهنگی استان دچار آسیب شوند البته به گفته ولی جهانی (معاون میراث فرهنگی استان گیلان) تاکنون هیچ گزارشی از بروز خسارت به بناهای تاریخی و میراث فرهنگی استان گزارش نشده است. حتا ماسوله نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.

منبع:ایلنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *