گیلان

رصد تورهای گردشگری گیلان در سامانه سادرا

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از برخورد با ۵۱۷ تور گردشگری غیر مجاز از ابتدای سال جاری در گیلان خبر داد و گفت فعالیت این تورها در سامانه سادرا رصد می‌شود.

حمید رضا آذر پور، با بیان اینکه از ابتدای امسال ۵۱۷ تور غیر مجاز شناسایی و با آنها برخورد قضایی شده به همشهری آنلاین افزود: صاحبان و راهنمایان این تورها اغلب در فضای مجازی فعالیت دارند و گردشگری استان با همکاری پلیس فتا نسبت به شناسایی آنها اقدام کرده است.

وی با تاکید به اینکه در ایام کرونا هیچگونه مجوزی برای ورود و فعالیت تورهای گردشگری  استان صادر نشده است افزود: این ممنوعیت تا عادی شدن شرایط کرونایی برای برگزاری تورهای گردشگری ادامه خواهد داشت. خوشبختانه مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری استان همکاری خوبی در این زمینه با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری داشتند و به صورت داوطلبانه تورهای گردشگری خود را لغو کردند.

معاون گردشگری به فعالیت سامانه (سادرا) متشکل از گردشگری، نیروی انتظامی و هلال احمر اشاره کرد و افزود: همه دفاتر گردشگری و راهنمایان تورها موظف هستند هر گونه برنامه سفر خود را از شروع تا پایان سفر، مبدا و مقصد، نوع  و پلاک خودرو در این سامانه ثبت کنند. همچنین سایر دستگاههای استان نیز با مشاهده هرگونه تردد متعدد مینی بوس ها و اتوبوسها در جاده‌های مختلف استان بلافاصله در سامانه گزارش می‌دهند تا هر چه سریعتر از فعالیت و حضور تورهای غیر مجاز جلوگیری بعمل آید.

 آذرپور با تاکید به اینکه گیلان دارای خرده فرهنگ های متعددی است به رفتارهای نامتعارف از سوی برخی تورهای گردشگری غیر مجاز در استان اشاره کرد و افزود: در بیشتر مواقع تورهای غیرمجاز که تحت کنترل و نظارت سازمان قرار ندارند با ظاهر و رفتارهای غیر متعارف موجب جریحه‌دار شدن مردم مناطق مختلف استان می‌شوند. از این رو تاکنون  با ۹۵ درصد تورهای غیر مجاز که در اینستاگرام تبلیغ می‌کنند برخورد شده است. این در حالیست که هرگونه تبلیغات تورهای غیرمجاز در فضای مجازی مورد رصد پلیس فتا قرار دارد.

معاون گردشگری گیلان تعداد راهنمایان دارای مجوز از سازمان گردشگری و صنایع دستی استان را ۴۳۰ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵۰ نفر از راهنمایان گردشگری گیلان درامر برگزاری تورهای گردشگری همچنان فعال هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *