گیلان

معرفی سه بنای تاریخی گیلان به صندوق حفظ احیای کشور

معاون میراث‌فرهنگی گیلان گفت: دو بنا از سه بنا تاریخی معرفی شده گیلان به منظور واگذاری به صندوق حفظ احیای کشور در دومین جلسه نفایس کشور مورد تایید اعضا و کمیته نفایس کشور قرار گرفتند.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کمیته ملی نفایس ملی کشور به صورت مجازی و حضوری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و مدیران ستادی و استانی، اظهار کرد: در این جلسه سه بنا تاریخی از استان گیلان که به منظور واگذاری به صندوق حفظ احیای کشور معرفی شده بودند، مورد بررسی قرار گرفتند.

معاون میراث‌فرهنگی گیلان افزود: بنای تاریخی کاروانسرا تی‌تی به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب و دارا بودن شاخص‌های معماری مربوط به کاروانسراهای کشور و تمایز این کاروانسرا با دیگر کاروانسراهای کشور و قرارگیری آن در منطقه کوهستانی جنگلی به عنوان یکی از بناهای ارزشمند و جز نفایس ملی کشور تصویب شد.

وی گفت: حمام تاریخی مریان دیگر بنای معرفی شده قابل واگذاری به صندوق بود، این بنا در ۲۲ کیلومتری ارتفاعات شهرستان تالش و در روستای مریان قرار دارد و به عنوان یکی از بناهای واگذاری مورد تایید اعضا و کمیته نفایس کشور قرار گرفت.

جهانی تصریح کرد: بنای تاریخی خانه صادقی در شهر لاهیجان دیگر بنای معرفی شده بوده که در داخل بافت تاریخی شهر لاهیجان قرار گرفته و در حال حاضر به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان لاهیجان مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقرر شد به عنوان یک بنای تاریخی ارزشمند مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار گیرد و در صورت تصویب کمیته نفایس ملی کشور قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را خواهد داشت و می‌تواند به سرمایه گذاران خصوصی واگذار شود.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *