گردشگری

فعالیت حوزه گردشگری خراسان شمالی ضعیف است

استاندار خراسان شمالی گفت: فعالیت حوزه گردشگری استان به نسبت آنچه در سند توسعه خراسان شمالی تعریف شده بسیار کم است لذا حوزه گردشگری باید بیش از گذشته در جذب سرمایه گذار فعال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی شجاعی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری خراسان شمالی برگزار شد با اشاره به تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور، اظهار کرد: مدیر باید در این شرایط خاص کار و فعالیت کند که نیازمند برنامه‌ریزی متفاوت است.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: قرار است به عنوان مجموعه مدیریت استان شرایطی را ایجاد کنیم که جهش تولید تحقق یابد لذا باید نظارت و اجرا مورد تاکید باشد.

وی با ابراز خرسندی از بهبود فعالیت بانک‌های استان، افزود: تحقق ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مربوط به تفاهم نامه استان با سازمان برنامه و بودجه کشور که افزون بر ۵ هزار شغل ایجاد می‌کند، اگر در مسیر درست برنامه‌ریزی شود موجب ارتقا شاخص‌های استان در بخش‌های مختلف خواهد شد.

شجاعی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای اجرای تک تک طرح‌های جهش تولید بخش‌های خصوصی و دولتی فرآیند اجرا را همراه با برنامه زمان بندی تعریف کند و برای ۸۱ طرح جهش تولید، ۸۱ پیوست برنامه زمان بندی داشته باشد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه از اعمال سلیقه در برخی از بانک‌ها انتقاد کرد و گفت: بانک‌های خصوصی استان به تعهدات خود مبنی بر مصرف ۵۰ درصدی منابع در استان عمل نمی‌کنند که باید این موارد با جدیت پیگیری و برطرف شود.

وی افزود: فعالیت حوزه گردشگری استان به نسبت آنچه در سند توسعه خراسان شمالی تعریف شده بسیار کم است لذا حوزه گردشگری استان باید بیش از گذشته در جذب سرمایه و سرمایه گذار نقش داشته باشد.

شجاعی نقش شرکت‌های دانش بنیان در رشد استان را مهم برشمرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان بیش از گذشته مورد توجه دستگاه‌ها قرار بگیرند.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به برخی تجمعات اقشار مختلف اضافه کرد: تجمعات هر چند با جمعیت اندک به دلیل گرفتن حق و حقوق نباید در استان دیده شود لذا دستگاه اجرایی و ادارات و سازمان‌های دولتی مربوط به هر موضوعی ورود کرده و موضوع را حل و فصل کنند.

وی در انتها گفت: بدهی پیمانکاران توسط مدیران مربوطه احصا شود و با اولویت پرداخت حق و حقوق نیروی انسانی، مشکلات بررسی و برطرف شود.

منبع:خبرگزاری مهر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *