گردشگری

نباید تمام تخم‌مرغ‌ها را در سبد گردشگری می‌چیدیم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: تعطیلی صنعت گردشگری نشان داد که نباید تمام تخم مرغ ها را در سبد گردشگری بچینیم و باید با ایجاد توازن، شرکت های صادرات محور و دانش بنیان را توسعه دهیم.

حسن قاضی عسگر امروز (یکشنبه- ۹ خرداد ماه) در نشستی که با حضور تعدادی از مدیران صنعتی استان در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: طی ۳۰ ماه گذشته به دنبال پیش گرفتن سیاست هایی برای توسعه پایدار استان بودیم اما به دلیل رعایت نشدن شاخص ها، امروز شاهد نتایج و مسایلی همچون تغییر اقلیم ‌و به دنبال آن خشکسالی و کاهش بارندگی هستیم.

وی افزود: به همین منظور ایده طرح های توسعه کم آب بر با ارزش افزوده بالاتر مطرح و اقداماتی انجام شد.

به گزارش ایسنا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: نگاه به توسعه استان از گذشته نشان می دهد که برخی شرکت ها در  استان نه تنها مصرف آب ندارند، بلکه با ارزش افزوده بالا، پاک هستند که شرکت های دانش بنیان از این دسته اند و با توسعه اقتصادی و گردش مالی بالا در استان موجب حفظ محیط زیست می شوند.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری نیز یکی دیگر از صنایع پاک استان است که متاسفانه به دلیل کرونا بخش های مختلف آن تعطیل شد، تصریح کرد: تعطیلی صنعت گردشگری نشان داد که نباید تمام تخم مرغ ها را در سبد گردشگری بچینیم و باید با ایجاد توازن، شرکت های صادرات محور و دانش بنیان را توسعه دهیم، به همین منظور منطقه ویژه علم و فناوری در استان اصفهان را ایجاد کردیم.

قاضی عسگر افزود: در این منطقه ایده های خوبی از جمله شهرک پوشاک، کیف و ‌کفش با توجه به پتانسیل اصفهان مطرح و قرار شد ۱۰۰ هکتار از شهرک بزرگ شمال اصفهان به این شهرک اختصاص یابد و در مجاورت آن برای اصنافی که در منازل و کارگاه های داخل منزل فعالیت دارند، در منطقه کمشچه، ناحیه صنفی پوشاک، کیف و کفش طراحی کردیم.

وی همچنین به احداث شهرک خصوصی طلا و جواهر با مسئولیت شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرک خصوصی طلا و جواهر اصفهان مصوبه شورای برنامه ریزی را دریافت کرده و اکنون در حال طی مراحل تخصیص زمین به مساحت ۳۰ هکتار است، همچنین ۲۰ هکتار نیز به ناحیه صنفی طلا ‌و جواهر تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: این نواحی و شهرک ها به طور قطع می تواند موجب ایجاد اشتغال بالایی برای استان شود.

وی همچنین با بیان اینکه برای توسعه اشتغال در استان کارگروهی برای فعال کردن کارگاه‌ ها و صنایع راکد تشکیل شد، تاکید کرد: افزایش مصرف برق صنایع نشان دهنده افزایش اشتغال استان است.

قاضی عسگر با بیان اینکه نرخ بیکاری در سه ماهه آخر سال ۹۹ به ۹.۸ درصد کاهش یافت، افزود: توجیه پذیر شدن تولید در اثر افزایش نرخ ارز، منجر به فعال شدن واحدهای تولیدی شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال ایسنا، مبنی بر گلایه صنایع از قطعی برق و اجرای زودهنگام طرح مدیریت بار، اظهار کرد: در این خصوص چندین جلسه با ادارات برق استان برگزار کردیم تا صنایع بتوانند برنامه ریزی مناسبی برای اجرای طرح مدیریت بار داشته باشند، از سوی دیگر باید توجه داشت که قطعی برق برای برخی صنایع همچون صنایع شیمیایی باید از پیش برنامه ریزی شده باشد.

قاضی عسگر با اشاره به دلایل قطعی برق در کشور، توضیح داد: بخشی از دلایل قطعی سراسری برق به تحریم ها، بخشی سوءمدیریت و پرداخت نکردن بدهی شرکت های تولید برق برمی گردد، بنابراین از شرکت های برق خواسته ایم با مدیریت بار از میزان خاموشی ها کاسته شود.

وی همچنین به برنامه تدوین شده جدید اشاره کرد و گفت: کسانی که به دنبال تولید انرژی هستند، می توانند برق خود را به تولیدکنندگان رمز ارز بفروشند و شرکت برق منطقه ای نیز در این میان تنها حق ترانزیت برق را دریافت می کند و تاکنون تعدادی سرمایه گذار برای این کار اعلام آمادگی کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تاکید کرد: در شرایط امروز چاره ای به جز توسعه انرژی های سبز خورشیدی و بادی نداریم و در این میان وزارت نیرو باید قیمت خرید تضمینی انرژی های سبز را افزایش دهد و از سوی دیگر پول این انرژی ها را به تولیدکنندگانش در اسرع وقت پرداخت کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید الگوی کشاورزی اقتصادی را در استان اصفهان توسعه دهیم و به سمت اصلاح الگوی کشت برویم، گفت: ما در استان اصفهان هیچ راهی به جز مدیریت مصرف آب نداریم و از طرف دیگر همان گونه که شبکه ملی توزیع برق در کشور وجود دارد باید هر چه سریع تر شبکه توزیع آب در استان اصفهان ایجاد کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *