اردبیل

تغییراتی که در انتظار هتل‌های اردبیل برای نوروز کرونایی است

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: در آستانه عید نوروز و با هدف فعالیت شایسته هتل‌ها در ارائه خدمات به مسافران و گردشگران، صدور گواهی سلامت برای فعالان این عرصه در دستور کار است.

جعفر بذری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از اصفهان، اردبیل دومین استان کشور است که با همکاری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هتل‌های خود را به گواهی سلامت و بهداشت آراسته می‌کند تا مسافران و گردشگران با اطمینان خاطر بیشتر از این مجموعه‌ها و تأسیسات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده صدور این گواهینامه در کنار ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی جامع به هتل‌ها، انجام می‌شود و همه هتل‌داران سرعین و شهرهای دیگر موظف هستند در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران در اسفند و فروردین ماه این گواهی را دریافت کنند.

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل گفت: قرار است بعد از صدور این گواهینامه، بازدید از هتل‌ها و ارزیابی فعالیت آنها انجام شود تا از طریق سایت کشوری و استانی هتل‌های دارای گواهی سلامت برای میهمانان و مسافران معرفی شوند تا آنها با اطمینان از سلامت هتل‌ها و مراکز اقامتی بتوانند نسبت به رزرو آنلاین اقدام کرده و برای ایام عید با فروکش کردن کرونا سفرهای خود را انجام دهند.

بذری افزود: ما خوشحال هستیم که براساس آخرین گزارش ستاد کرونا هیچ موردی از شیوع بیماری کرونا در هتل‌ها گزارش نشده و این نشان می‌دهد که تمامی مجموعه هتل‌های استان اردبیل همسو با هتل‌داران کشور سعی و تلاششان بر این است تا در شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل‌های جامع تعریف شده، ارائه خدمات به گردشگران و مسافران را انجام دهند.

بازرس جامعه هتل‌داران ایران خاطر نشان کرد: نه تنها هیچ نشانه‌ای از شیوع کرونا در هتل‌ها و تأسیسات اقامتی دیده نشده بلکه با اجازه ستاد کرونا، هتل‌داران منتظر فعالیت مجدد خود در آستانه عید نوروز هستند تا بعد از گذشت یک سال رکود در این بخش بتوانند در خدمت میهمانان و مسافران باشند.

وی صدور این گواهینامه را شش ماهه و قابل تمدید اعلام کرد و ادامه داد: قطعا با ارزیابی‌هایی که در مدت شش ماه انجام خواهد شد، دوباره صدور این گواهینامه برای هتل‌داران و حتی تمدید آن انجام خواهد شد و انتظار می‌رود جامعه هتل‌داران با تعامل و ارتباط نزدیک زمینه بهره‌مندی از مزایای این امر را فراهم کنند.

بذری در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌اندازی سیستم رزرواسیون آنلاین اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه استان اردبیل جز استان‌های مقصد سفر است و در یک سال گذشته به دلیل شیوع کرونا صنعت گردشگری با رکود و تعطیلی روبه‌رو بوده، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ایام پساکرونا سعی بر این است تا از سیستم سنتی خارج شده و ارائه خدمات در هتل‌ها به سمت و سوی آنلاین حرکت کند.

وی اضافه کرد: در قالب این سیستم تمامی علاقمندان به سفر می‌توانند در بستر وب با دریافت اطلاعات هتل‌ها نسبت به رزرو آنلاین اقدام کرده و پرداختی خود را نیز در سریعترین زمان انجام دهند.

بذری بیان کرد: در این زمینه قرار است دوره آموزشی در هفته جاری برای هتل‌داران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود که ما قصد داریم این دوره‌ها را با ظرفیت 15 نفر در روز و در کمتر از دو ساعت با حضور اساتید کشوری در هتل قهوه‌سویی برگزار کنیم تا هتل‌داران با فعالیت سیستم رزرو آنلاین آشنایی بیشتری پیدا کنند.

رئیس جامعه هتل‌داران و مراکز اقامتی استان اردبیل اظهار کرد: به شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی گواهینامه معتبر صادر خواهد شد تا آنها در ارائه خدمات به میهمانان و گردشگران از شرایط مناسبی بهره‌مند شده و بتوانند از طریق این سیستم خدمات خود را برای مسافران و گردشگران معرفی کنند.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *