سفر

سفر به شرط سلامت

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان دربارۀ تمهیداتی که برای «سفر ایمن به اصفهان در نوروز ۱۴۰۰» اندیشیده شده، توضیحاتی را بیان کرد.

حیدر صادقی به ایسنا گفت: در حال حاضر تمام ظرفیت‌های استان اصفهان آماده اجرای طرح سفر ایمن است، اما باید بین سفرهای انفرادی بی‌نظم، سفرهای غیرمجاز و سفرهایی که در چارچوب رسمی، توسط آژانس‌ها در قالب تور برگزار می‌شود، تفاوت قائل شویم.

وی ادامه داد: سفری مورد پذیرش و زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی استان است که همه عناصر آن شامل آژانس‌ها، سیستم حمل و نقل، محل اقامت و پذیرایی، راهنمایان گردشگری و مراکز بازدید، تحت اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی سفر هوشمند قرار دارد و بیمه‌نامه مرتبط آن اخذ شده است.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطر نشان کرد: در کنار این سفرهای ایمن، سفرهایی هم هست که به صورت انفرادی و برنامه ریزی نشده یا به واسطه تورهای غیرمجاز انجام می‌شود؛ اینگونه سفرها هیچ تضمینی ندارند و مشخص نیست که فاصله‌گذاری اجتماعی و … در آن رعایت شود یا خیر، به همین خاطر از نظر ما غیر مجاز است.

صادقی یادآور شد: تلاش اصفهان در راستای جذب مسافرهایی است که در قالب چارچوب تعیین شده سفر ایمن و با تور رسمی سفر می‌کنند. به دلیل ارتباطی که بین سامانه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، همچنین وزارت بهداشت برقرار شده، می‌توان این مسافر را پایش کرد و تشخیص داد که مشکوک است یا خیر؛ برای نمونه اگر فردی حدود ۱۰ روز قبل از سفر سابقه ابتلا به کرونا را داشته باشد، از فهرست تورها خط می‌خورد.

وی خبر داد: سفر از مبداء شهرهایی که به رنگ قرمز و نارنجی هستند به اصفهان ممنوع است. اقامت و پذیرایی در ایام نوروز ۱۴۰۰ نیز صرفا توسط واحدهای اقامتی و پذیرایی دارای پروانه فعالیت از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اخذ گواهی ایمنی و بهداشت و همچنین تعداد محدودی از مهمان‌سراهای اداره‌ها امکانپذیر است.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در چارچوب سفر ایمن، زنجیره‌ای از خدمات از لحظه خروج فرد از منزل تا لحظه ورود او به منزل مد نظر قرار گرفته و به خاطر ارتباطی که بین اجزای این زنجیره هست، راهنمای گردشگری می‌تواند ساعت بازدید از یک بنا را طوری تنظیم کند که تجمعی حاصل نشود.

صادقی، افزود: یکی از وظایف جدید راهنماهای گردشگری در قالب سفر ایمن بازید و بررسی محل مورد بازدید گردشگران قبل از برنامه تور به محل است که فضا را به لحاظ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مورد بررسی قرار بدهند تا مسافر با خیالی آسوده در آنجا حضور پیدا کند.

وی اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان به ریاست استاندار و قائم مقامی حجت‌الله غلامی به صورت دائم فعالیت دارد و وظیفه آن ساماندهی سفرهاست. بحث سفر ایمن نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد و بین کمیته‌های بازرسی که متشکل از کمیته بهداشت و سلامت، نظارت خدمات گردشگری، ارزاق و تعزیرات حکومتی است، هماهنگی کامل برای نظارت مستقیم بر سفرها در طول نوروز وجود دارد.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *