گردشگر

شرط پذیرش گردشگر در قشم اعلام رنگ بندی شهرها

قائم مقام ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: شرط پذیرش گردشگر در قشم اعلام رنگ بندی شهرها در نوروز و اخذ مجوز ورود به جزیره است.

مرتضی شیخ زاده صبح امروز(۲۲ اسفندماه) اظهار کرد: در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم که با حضور روسای کمیته‌های این ستاد شد، گزارشی از آخرین وضعیت ابتلا به بیماری کرونا در بخش‌های مختلف جزیره قشم ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: هم اکنون «سامانه قشم زیبا» جهت ارائه خدمات هوشمند سفر به جزیره قشم آماده شده و روی سایت اینترنتی سازمان منطقه آزاد قشم در دسترس همگان قرار گرفته است.

وی با اشاره به ویژگی‌های سامانه قشم زیبا، اضافه کرد: رزرو هتل و محل اقامت مسافر، ساعت ورود و خروج به قشم، مبادی ورودی، پایش الکترونیک سلامت، صدور مجوز ورود و خرید بلیط شناور و سیستم دیده بان کرونا، از امکانات این سامانه به شمار می‌رود و استفاده از اماکن مجاز اقامتی درکنار ایجاد امکان حضور در منزل اقوام ساکن در قشم نیز در این سامانه طراحی شده است.

شیخ زاده تصریح کرد: طبق آخرین اطلاعات مقرر شده است تا پس از ۲۵ اسفندماه وضعیت نهایی رنگ بندی شهرهای مختلف کشور در نوروز ۱۴۰۰ اعلام شده و تنها تردد به شهرهایی که در وضعیت آبی و زرد هستند، امکان پذیر خواهد بود.

قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم افزود: در این جلسه عنوان شد که پس از اعلام رنگ بندی کرونایی کشور، اگر قشم در میان شهرهای دارای امکان تردد و سفرهای نوروزی بود، پذیرش گردشگر تنها متناسب با ظرفیت اعلام شده توسط اماکن اقامتی مجاز و از طریق سامانه قشم زیبا صورت خواهد گرفت.

به گفته شیخ زاده؛ طبق برنامه ریزی صورت گرفته برای سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۰ عملاً امکان پذیرش مسافر و گردشگر خارج از اماکن اقامتی ثبت شده و دارای مجوز در جزیره قشم وجود نخواهد داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط ساکنان بخش‌های مختلف جزیره در تعیین وضعیت سفرهای نوروزی قشم اهمیت بالایی دارد و با رعایت دستورالعمل‌ها می‌توان شرایط را برای حضور گردشگران در جزیره فراهم کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه حمیدرضا بهزادی رییس کمیته بهداشت و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم نیز گزارشی از وضعیت کرونا در سطح جزیره ارائه کرد و نسبت به برگزاری تجمعات و جشن‌های عروسی در بخش‌های مختلف قشم هشدار داد و ابراز نگرانی کرد.

قائم مقام رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان بیان کرد: در تلاش هستیم تا در صورت فراهم شدن امکان حضور گردشگران در ایام نوروز در قشم، با پایش مستمر رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران و ساکنان جزیره شرایطی را جهت رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی در نقاط مختلف جزیره ایجاد کنیم.

منبع:ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *